Bewindvoering en CSR

Isa2004
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Bewindvoering en CSR

#1 , 10 nov 2019 17:49

Beste,

Sinds 2018 sta ik onder volledige bewindvoering en de CSR regeling van 15 jaar, aangezien ik een eigendom heb en deze graag wil behouden. De Arbeidsrechter is hiermee akkoord gegaan in hun vonnis van 09/2019.
Ik ben hoogopgeleid, alleenstaande moeder van 3 kinderen in co-ouderschap. Na de scheiding is er misbruik van mij gemaakt door mijn ex-man die mij niet volledig wilde uitkopen en door Xbank. Ik heb nog veel geld tegoed van mijn ex, maar door een bevriende notaris is dat beschreven dat hij mij dat maar over 20 jaar moet terugbetalen en daarna een rente van 5% per jaar schuldig. We kunnen stellen dat ik dat bedrag niet meer terugzie, want ik heb ervoor getekend. Mijn motivatie hiervoor was dat anders het huis waar mijn kinderen vanaf hun babytijd in woonde anders verkocht moest worden. Ik ben mama en vond dat een te grote impact o hun leven.
Na verloop van tijd heb ik zelf een huis gekocht met een sociale lening. De regitratiekosten kon ik maar gedeeltelijk betalen en moest dus een persoonlijke lening aangaan. Uiteindelijk kwam ik bij Xbankterecht. ‘Leen nog wat extra mevrouw, die iets leuks met uw kinderen. Of ‘leen nog wat bij, je afbetalingstermijn wordt langer en uw maandlasten minder’ en ik tekende voor alles. Uiteindelijk onder volledige bewindvoering gezet en is er een CSR regeling opgestart. Ik ben nu in het gelukkige bezit van 2 advocaten. Met de CSR advocaat valt geen zinnig woord mee te wisselen: die begint al te roepen en te tieren door de telefoon als ik alleen maar mijn naam heb gezegd. Kosten: 1350 euro per jaar. De bewindvoerder is een vriendelijke man, maar reageert ook maar minimaal op mails en moet hem tot 3x toe vragen om iets in orde te maken. Koten per jaar: 1532 euro, in principe om weinig te doen, want ik kan het allemaal zelf. In oktober 2019 een aanvraag gedaan om de bewindvoering stop te zetten. Niet aanvaard want het medisch verslag was niet uitgebreid genoeg. Nochtans stond daar alles in wat er in moest staan. Je kunt veel worden vuilmaken, maar het kan ook kort en krachtig. Ik reis voor mijn werk heel Oost-Vlaanderen door en doe gemiddeld 1500 km per maand. In een auto van 18 jaar oud. Heb een aanvraag gedaan voor een nieuwe auto, bestelling, met financieringsregeling en motivatie voor de arbeidsrechter in de brievenbus gedaan bij de schuldbemiddelaar. Mijn werkgever stelt daar de maximale vergoeding tegenover. Groot was dan ook mijn verbazing dat na een telefoontje naar de arbeidsrechtbank er helemaal geen aanvraag was gedaan. Die Reiskostenvergoeding werd echter niet gestort op de CSR rekening. Ik ben nog net niet uitgemaakt voor frauduleus handelen, maar het scheelde weinig. Uiteindelijk heb ik zelf moeten achterlopen dat mijn reiskostenvergoeding gestort werd op de rekening van de bewindvoerder, maar die reageerde niet op mijn mails om dat terug te storten.Er werd tijdens de zitting bij de Vrederechter (ben daar 50 minuten binnen geweest om mijn zaak te bepleiten) geoordeeld dat ik nog steeds tot de ‘dutskes’ van de maatschappij gezien mag worden en nog geen kans op vrijlating krijg. Ik werk voltijds, breng netto 2500 euro mee naar huis, breng 3 kinderen groot en sta volledig in voor de was en de plas. Mijn onkostenvergoeding bedraagt ruim 500 euro per maand. Op 31/10 werd mijn maandloon gestort en op 06/11 moest ik vernemen dat er geen cent meer op de rekening stond. Mijn facturen konden niet meer betaald worden. De 2 heren advocaten hadden zichzelf uitbetaald, een som goed voor ongeveer 3000 euro.
Mijn vonnis voor de bewindvoering loopt nu tot 27/04/2020, dan is er opnieuw een zitting.
Van mijn zakgeld lukt het af en toe iets te sparen. Een gemiddelde van 3 euro per week voor magere tijden of om iets te doen met de kinderen. Maar omdat ik blijkbaar het lef heb gehad om te sparen word ik nu gekort: 50 euro per maand. Van die collectieve kan ik niet af, de problemen worden alleen maar groter. Het allerliefst zou ik van die bewindvoering afraken die advocaat aanstellen tot schuldbemiddelaar. Wat moet ik doen? Waar kan ik een document vinden die mijn arts Jan vinden als’omstandig medisch verslag in te laten vullen? We hebben beide het internet afgespeurd maar het niet gevonden. Wie kan helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#2 , 10 nov 2019 18:51

Als je hoogopgeleid bent, heb je kansen genoeg had om bewindvoering te voorkomen. Het is aangewezen om u in de situatie te berusten in plaats van er tegen te strijden. Geld en financiën worden geregeld voor u, focus op uw persoonlijk welzijn en die van de kinderen.

Auto is simpel op te lossen door uw werkgever een bedrijfswagen te vragen in plaats van de vergoeding.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 11 nov 2019 09:09

Als je hoogopgeleid bent, heb je kansen genoeg had om bewindvoering te voorkomen.
Dacht ik ook al bij het lezen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 11 nov 2019 18:15

U hebt bewindvoering EN CSR ??

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 nov 2019 18:46

U hebt bewindvoering EN CSR ??
Dit moet toch kunnen ?

Eerst een bewindvoerder aangesteld en een tijd nadien in de CSR gegaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”