Collectieve schuldbemiddeling en huwen

Debo1988
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Collectieve schuldbemiddeling en huwen

#1 , 22 okt 2019 15:10

Graag had ik wat inlichtingen verkregen.

Ik heb in juni 2016 alleen een huis gekocht. Momenteel worden er ook werken uitgevoerd aan de woning die ik bekostig via een verbouwingslening.

Mijn partner en ik wonen al 4 jaar feitelijk samen en hebben ook samen een kindje. Hij heeft nog 1 dochtertje uit een vorige relatie en zit ook al 3 jaar in collectieve schuldbemiddeling. In oktober 2023 loopt deze af. Mijn partner en ik kon de woning niet samen kopen aangezien hij nog een woning had die te koop stond uit zijn vorige relatie. Hij heeft toegestaan om de woning openbaar te laten verkopen aangezien zijn ex niet wilde meewerken met de verkoop. Deze is nu sedert begin dit jaar verkocht.

Mijn partner betaald momenteel de helft van mij hypotheek als kost om in te wonen en de helft van de boodschappen en energieverbruik.


Wij zouden graag trouwen maar weten niet zo goed of dit eerder een voordeel of een nadeel zou zijn en waar we moeten op letten met de schuldbemiddeling en het huis enz.

Mijn partner was graag mede-eigenaar geworden van de woning maar met de collectieve schuldbemiddeling is dit waarschijnlijk niet mogelijk. Wat gebeurt er met de woonbonus mocht mijn partner mede-eigenaar worden?

Wat zou de beste oplossing zijn voor onze situatie?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding