Persoonlijke lening en faillissement van vennootschap

katiecelis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Persoonlijke lening en faillissement van vennootschap

#1 , 09 okt 2019 13:38

Beste,
Ex is recentelijk failliet gegaan met zijn vennootschap staat onder collectieve schuldbemiddeling.
Samen 2 jaar geleden persoonlijke lening aangegaan. Moet ik die lening nu alleen verder afbetalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 okt 2019 14:41

Als deze lening te samen is aangegaan zal men bij u komen om de centen te hebben.

Naar wat u schreef staat u ex nu onder schuldbemiddeling, daaruit maak ik op dat u ex NIET is failliet verklaart is maar wel zijn vennootschap.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

katiecelis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 okt 2019 18:50

Beste,
Hij is inderdaad zelf niet failliet enkel zijn vennootschap

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 okt 2019 19:08

Beste,
Hij is inderdaad zelf niet failliet enkel zijn vennootschap
Dus door het feit dat hij in schuldbemiddeling zit zal men bij u komen om deze te betalen.

Zorg dat je alles zeer goed bewaard, en als hij ooit uit de schulden komt kan je u centen terug eisen.

dit is ook maar een doekje tegen het bloeden hé, ze staan wel bij u om hun centen.

Ik zou toch ook me inverbinding stellen met zijn schuldbemiddelaar dat hij deze schulden heeft bij u !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”