Ronduit mensonwaardig mij coll. schuldbemiddeling!

Fredje-0,0000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ronduit mensonwaardig mij coll. schuldbemiddeling!

#1 , 01 okt 2019 17:50

Beste,
Ik weet het allemaal niet meer. Na een ellenlange strijd om mijn hoofd boven water te houden. Met ronduit een mensonwaardig bestaan
Sinds de goedkeuring door de rechtbank :arrow: 30 Sept. 2013. Dacht ik bijna van alle ellende af te zijn tot het moment er kwam in :arrow: juli 2018 Er ineens over een M.A.R. werd gesproken! (Maatschappelijke Aanzuiverings Regeling!
Ik heb maanden moeten toekomen met een leefgeld van 50€ per maand dit om huur, gas, stroom, eten ed.
Kortom alles mee te betalen!!!
Hierdoor gaat men nieuwe schulden maken logisch niet?
Nu blijkt dus dat er in 2018 pas effectief mijn collectieve schuldbemiddeling is beginnen lopen!!!
Ik ben in :arrow: 2022 van mijn collectieve af. (das 9 jaar)
Maar de SURPRISE :!: dan is dat mijn Boedel schulden of maw. schulden gemaakt na goedkeuring rechtbank 30/09/2013.
Dat ik hiermee op de straat kom te staan na een mensonwaardig bestaan van 9 jaar.
Ik heb meer Boedel schulden als ik in eerste instantie begon met de aanvraag in 2013.
Hieronder vallen ook FOD schulden met feiten voor 2013 maar de uitspraak erna.
Hier zitten ook vooral Medische kosten onder en onkosten nutsvoorzieningen.
Nu heb ik ergens gelezen dat men zegt;
U kan best tijdig in schuldbemiddeling gaan als u het als u merkt dat u hier niet meer uitgeraakt.
Dan spreken ze bij deze hun eigen al tegen.
Ik ben door al deze omstandigheden tot 3x toe dakloos geworden!
Dit word dan na een lange zware periode (meestal 7 jaar.) dan kan de persoon een "fresch start" maken.
Maar ik zit na 9 zware mensonwaardige jaren met een grotere schuld als voorzien
Waar is mijn Recht op maatschappelijke intregatie?
Uiteindelijk nog dieper in de put!!!!
Schulden in 2013 +/- 15000€ Schulden in 2022 +/- 20000€

Bedankt voor u tijd die u steekt in het lezen en het antwoorden.
Vriendelijke groet,
Bert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 01 okt 2019 18:42

Wat is uw juridische vraag juist?

Fredje-0,0000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2019 01:31

Beste Mevr. Leen W.
Ja het is misschien wat chaotisch opgesteld waarvoor mijn excuses!
Mijn vragen;
- Vooral wat kan ik hier tegen doen?
- Kan en/of mag dit allemaal zomaar?
-De bedoeling van een CSR is toch een van de zwaarste langdurige maatregelen die er bestaan om mensen zonder uitzichtloze financiële toekomst. Een "fresh start" te geven? Of terug een toekomstzicht geven?
Klopt dit?
- Waar zit de menswaardigheid? Ik heb als kleine Belg in deze Belgische rechtstaat?
- Ik heb toch ook mijn recht op maatschappelijke integratie?
-Dakloosheid tijdens mijn V.O.V. mij de verplichting heeft gegeven voor behouden van woonst!
- Er is toch per wet vast gelegd dat na de goedkeuring rechter (30/09/2013) de maximum termijn van 6 maand eventueel met 6 maand te verlengen voor een akkoord te komen met de schuldeisers. Als dit niet lukt dan word er toch een overgegaan naar een gerechtelijke regeling dit met een maximum termijn van 5 Jaar klopt dit? of zit ik hier verkeerd?
-Er zijn maanden dat ik een Leefgeld van 50€ krijg. De schuldbemiddelaar geeft als uitleg er waren deze maand niet genoeg inkomsten. Dit is door ziekte op mijn werk.
Waar ik mijn inkomsten eerst per week kreeg, Maar door tijdelijke ziekte krijg is pas de maand erop een dubbel inkomen aangezien de mutualiteit betaald maandelijks en dit na de maand na ziekte.
Dus ik krijg de maand erna een dubbel inkomen. Maar zelf krijg ik geen rechtzetting. Of in de maand dat ik leefgeld 50€ bedroeg dat er mijn rubriekenrekening even word aangesproken?
-Door deze fratsen ontstaan toch Boedelschulden da's vrij logisch denk ik?
-Is een schuldbemiddelaar ook niet zorgen voor de medische onkosten?
-En het geen gezegd word Ik heb schulden FOD. Fin waar feiten gebeurt zijn voor 30/09/2013.
Maar de uitspraak pas in 2014 gebeurt dus ik vind het niet kunnen omdat de rechtbank 2 jaar achterstaat met hun uitspraken. Het betreft toch de feiten!!! waar ik voor gestraft voor word. Wanneer feiten gebeurt zijn vallen ten laste van mij idd. Maar ik draag geen schuld of kan niet zelf bepalen wanneer de rechtbank besluit een uitspraak te doen. dit creëert een uitzicht loze toekomst voor de gedupeerden?
Verbeter mij waar ik ongelijk heb aub?
Alvast bedankt.
Bert

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 okt 2019 09:24

Vergeet niet dat de "gemeenschap " op het einde van de rit uw eventuele nog restende schulden betaald, terwijl jij "schuldenvrij" bent

Fredje-0,0000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 okt 2019 14:31

Ja maar mijn afbetalingsplan is op 4.5j afbetaald maar dan komen mijn boedelschulden nog he! of niet?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 okt 2019 16:03

In een CRS mag je nooit enige schuld bij maken, en u heeft dit tegen de regels in wel gedaan !!
Dit heb je zelf geschreven .
Ik heb maanden moeten toekomen met een leefgeld van 50€ per maand dit om huur, gas, stroom, eten ed.
Kortom alles mee te betalen!!!
Hierdoor gaat men nieuwe schulden maken logisch niet?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 12 okt 2019 20:17

VOV vrij onder voorwaarden????

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”