einde schuldbemiddeling

Macchapelle
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

einde schuldbemiddeling

#1 , 21 sep 2019 11:37

Op 28/10/2012 werd mij door de arbeidsrechtbank CSR verleend voor een periode van 7 jaar, met als schuldbemiddelaar Advocaat X, maandelijks werd er een vast bedrag voorzien voor de schuldeisers + een vast bedrag voor de schuldbemiddelaar.
Daar het einde van de CSR in zicht is nam ik contact op met de schuldbemiddelaar... blijkt nu na het onderhoud met de schuldbemiddelaar dat er een bedrag van +/- 2500 € blijft open staan, alhoewel mij 7 jaar geleden werd medegedeeld dat de CSR zou afgelopen zijn op 28/10/2019,
van mijn schuldbemiddelaar krijg ik een hoop tegenstrijdige berichten, graag had ik geweten wat er nu gaat gebeuren met de openstaande schuld en wat mijn rechten en plichten zijn ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2019 12:39

Er zijn twee mogelijkheden !
oftewel word je 7 jaar verlengd tot alles is afbetaald, dit word het meest gedaan.

Oftewel scheld de rechter je deze schulden kwijt .

Dit kwijtschelden word niet zo snel gedaan dit is meer voor mensen die bijna geen inkomen hebben, en ook in de toekomst weinig tot geen inkomen gaan hebben .

Je begrijpt ook dat de schuld eisers ook allang op hun centen hebben moeten wachten, en dat zij ook hun centen willen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Macchapelle
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 sep 2019 16:58

Waar ik wel een probleem mee heb, is dat ik na al die jaren meer betaald zal hebben aan de schuldbemiddelaar dan aan mijn schuldeisers...

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 sep 2019 17:07

Waar ik wel een probleem mee heb, is dat ik na al die jaren meer betaald zal hebben aan de schuldbemiddelaar dan aan mijn schuldeisers...

Dit is juist maar die werkt niet gratis in 9/10 gevallen is dit een advocaat en die rekenen 130€ per uur + al hun kosten ieder brief of fax moet ge betalen.

Ik denk dat dit je toch is medegedeeld als je de aanvraag heeft gedaan .

Ik ken een persoon met 2 kinderen reeds 12 jaar zit hij erin, wel na een faillissement en dan is er nooit een eind tijd .

Ik hoop voor u dat er een kleine kwijtschelding zal zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Macchapelle
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 sep 2019 10:27

Overzicht v/d kosten Advocaat heb ik nu pas ontvangen !!! nu begrijp ik waarom ze mijn leefloon sommige maanden in 2 a 3 keer uitbetaalde "kassa" moest dan ook elke keer mailen en zij mij antwoorden.... wederom "kassa"

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 sep 2019 10:36

Vraag aan je schuldbemiddelaar om af te sluiten eind november, en voor de rest een kwijtschelding te vragen aan de rechter bij de afsluiting
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Macchapelle
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 sep 2019 09:46

heb Uw raad gevolgd en per mail de vraag gesteld aan Advokaat
dit is het antwoord dat kreeg ???

"Geachte heer,
Ik begrijp uw vraag niet.
We hebben vrijdag toch alles besproken.
Normaal gezien vindt er geen zitting voor u plaats."

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 sep 2019 10:03

Na betaling overeenkomstig de aanzuiveringsregeling, wat je dus gedaan heeft, dan spreekt de rechter een eindvonnis uit.

De collectieve schuldenregeling neemt dan definitief een einde.

Na november heeft je u regeling beëindigd, dan moet er een eindvonnis komen van de rechtbank .

Kan je geen pro-deo advocaat krijgen om u dossier eens te bekijken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Macchapelle
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 sep 2019 11:44

Ik kom net terug v/d Griffie Arbeids rechtbank, daar word mij aangeraden een brief te zenden naar voornoemde rechtbank met het verzoek om een nieuwe Advocaat, waarna we beiden voor de kamer moeten verschijnen voor een uitspraak v/d rechter, daar kan ik eventueel ook verzoeken voor een Pro Deo.
Hebt U misschien een voorbeeld van hoe ik dit verzoek moet opstellen.

Bedankt voor Uw begrip en geduld.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#10 , 24 sep 2019 12:05

https://www.advocaat.be/DipladWebsite/m ... jstand.pdf

Persoonlijk zou ik je aanraden om contact op te nemen met een CAW of de juridische dienst van je gemeente/ocmw. Zij zullen je hierin bijstaan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”