Schuld aan waarborgfonds

Mike db
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schuld aan waarborgfonds

#1 , 10 sep 2019 14:32

Beste . In het jaar 1998 heb ik een zwaar ongeval gehad met mijn bromfiets die toen niet verzekerd was . Bij mij zat nog een vriend . Beide waren we alle 2 zwaar gewond . Waardoor ik nu nog altijd werkonbekwaam ben . Door omstandigheden heb ik 9 jaar geen adres had . Na die 9 jaar eindelijk met alles in orde . Domicilie adres en dergelijke, krijg ik een brief van het motorwaarborgfonds voor het betalen van een som van 104.000 euro... doordat ik in invaliditeit ben heb ik een schuldenregeling kunnen treffen van 30euro per maand omdat meer gewoon niet mogenlijk is . Mijn vraag was ... hoe kan ik hier ooit vanaf geraken . Ik heb nu al 10 jaar elke maand mijn 30 euro betaalt zonder 1 maand over te slaan . Zelfs al word ik 90 jaar . Dan nog is mijn hoofdschuld nooit afbetaalt. Schrijven durf ik niet naar mijn schuldeisers want met 30 euro per maand dat lukt nog en ik wil het ook niet erger maken . Ik begrijp dat als een mens iets verkeerd doet je er moet voor opdraaien . Maar zo.n sommen wie kan dit wel . Het enige wat ik wil is dat ik met een gerust hart ooit kan gaan zonder dat mijn kinderen of vrouw hier nog last van ondervinden. Wij zijn hierdoor nu al getekend voor het leven .wij weten nooit of er hier iemand zal staan om onze meubels op te schrijven of dergelijke . Daar word een mens ziek van ( extreme angsaanvallen en depresiviteit).. hopelijk kan er iemand mij een antwoord geven voor mijn probleem . Ik ben al naar het ocmw en dergelijke geweest .maar daar zeggen ze dat ik het beter zo laat . Mvg mike

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 10 sep 2019 16:54

Da s inderdaad de levenslange consequentie van een (jeugdige) stommiteit. Als uw erfenis openvalt moeten uw vrouw/kinderen de erfenis weigeren om uw schulden niet te erven. Mocht u erven (bv van uw ouders) dan moet je die sommen gebruiken om uw schuld verder in te korten.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 sep 2019 17:10

Gewoon met 30 euro per maand blijven afbetalen en meer afbetalen zodra dit enigszins mogelijk is.

Laat ons eerlijk zijn, 30 euro per maand is zeker niet overdreven voor de aflossing van 104.000 euro.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 10 sep 2019 18:25

Domicilie adres en dergelijke, krijg ik een brief van het motorwaarborgfonds voor het betalen van een som van 104.000 euro...
Ja, die geven niet af, en terecht ...
Ik heb nu al 10 jaar elke maand mijn 30 euro betaalt zonder 1 maand over te slaan . Zelfs al word ik 90 jaar . Dan nog is mijn hoofdschuld nooit afbetaalt.
Aan 360€/jaar gaat er niet veel af gaan per jaar
Ik neem aan dat je ook interesten verschuldigd bent ?
Dan telt het mogelijk nog op ...
Het enige wat ik wil is dat ik met een gerust hart ooit kan gaan zonder dat mijn kinderen of vrouw hier nog last van ondervinden.
Ik neem aan getrouwd met volledige scheiding van goederen ?

Zorg dan dat zij alles koopt -zal waarschijnlijk de feitelijke situatie ook wel zijn- en hou facturen ed goed bij.

Zorg dat uw echtgenote én kinderen uw erfenis later niet aanvaarden zolang u in de schulden zit.

wij weten nooit of er hier iemand zal staan om onze meubels op te schrijven of dergelijke .
U hebt een afbetalingsplan, als u dat volgt gaat men u waarschijnlijk wel met rust laten.
Is dat een minnelijke schuldenregeling ?
Wie heeft ze voorgesteld, wie heeft het bedrag/maand er op gekleefd ?


Maar bvb erfenis , of loon mocht u toch ergens kunnen gaan werken, in het kort zowat alle extra inkomsten, gaat men afromen.

Ik ben al naar het ocmw en dergelijke geweest .maar daar zeggen ze dat ik het beter zo laat.
Mmmm . Ik wou je voorstellen eens langs OCMW te gaan ...

Of schulden bij Motorwaarborgfonds voor collectieve schuldenregeling in aanmerking komen weet ik niet.
Dat fonds is een specialleke, en men heeft hier graag speciale regels voor speciale gevallen ...

http://www.eerstehulpbijschulden.be/sch ... enregeling

Het gevolg van gerechtelijke collectieve schuldregeling, is uiteindelijk kwijtschelding van hopeloze schuldenlast - maar ook verkoop van nagenoeg alles wat u zelf bezit, maar dat zijn mogelijk enkel je kleren ?

Nu, 30€ / maand gaan zelfs niet volstaan om je schuldbemiddelaar te betalen, en dan ziet het Motorwaarborgfonds niets ...
Maar als het kan, kan het mogelijk lonen daar -via je echtgenote ?- in te investeren ...


Ben je al eens langs een CAW geweest ?
Nagevraagd of Collectieve SchuldenRegeling / CSR voor jou een oplossing kan zijn ?

https://www.caw.be/over-het-caw/wie-zijn-we/


Budgetbeheer bekeken ?
Of er ergens nog wat afgeschaafd kan worden :?:
Of uw budget eventueel beter beheerd kan worden :?:


http://www.eerstehulpbijschulden.be/sch ... den-wat-nu

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”