Vragen

Daria
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vragen

#1 , 06 sep 2019 05:15

Beste,
Ik ben al sinds 2016 onder bewindervoering, eerst deed mijn vader de bewindvoering over het financieel en ook persoon en goederen. En mijn moeder was mijn vertrouwens persoon.
De band met men ouders is nooit goed geweest, dus hebben ze beslist , om te stoppen met die taak op zich te nemen. En zijn ze naar de vrede rechter ge gaan.
En zouden ze dan advocaat willen nemen. En die heb ik nu sinds kort een advocaat , die het financieel regelt en dat ook over persoon en goederen beheert. En ik zou daar graag van willen afstappen. Want zo is dit niet leefbaar. Zakgeld dat soms of te weinig word gestort, gsm abonnement dat veel te laat betaald word. Kaart lezer nog niet in orde ! De huur is wel meestal in orde, en de boodschappen geld meestal ook. Maar ik zou daar van willen af geraken van die bewindvoering. Ik zit daar al 3jaar aan vast. Ik ben gegroeid met de jaren. En ik kan wel bekwaam zijn met mijn geld. En dan ik misschien dan samen met een team bv van het CAW die kan leren, geld overschrijven. En dat ik dan bv tegen mijn bank kan zeggen dar mijn huis uur er automatisch er van word af getrokken. Dus hopelijk zou ik een een oplossing kunnen vinden . Want mijn advocaat heeft al mijn dossiers zitten. MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2019 16:09

Alleen de vrederechter kan de voorlopige bewindvoering opheffen. Persoonlijk vind ik dat je een slechte zet hebt gedaan om je ouders niet langer respectievelijk bewindvoerder en vertrouwenspersoon te laten zijn. Verder moet je een onderscheid maken tussen budgetbegeleiding en voorlopige bewindvoering.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 06 sep 2019 17:20

Om welke redenen ben jij onder bewindvoering? Is het door schulden of slecht beheer van uw goederen?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”