incassobureau

at
Topic Starter
Berichten: 6

incassobureau

#1 , 06 jul 2008 14:57

Meer dan 10 jaar geleden had ik met mijn ex-man een lening bij een bank. Door de echtscheiding werd ons huis verkocht en bleef er nog een openstaande schuld. Sinds enkele jaren krijg ik van een incassobureau aanmaningen om deze schuld te betalen. Mijn ex-man is verschoond, dus het resterende bedrag wordt bij mij gevorderd. Enige tijd geleden nam ik contact met de desbetreffende bank en daar werd me gezegd dat ik geen schuld meer had aan hen. Om zeker te zijn nam ik contact met de Nationale Bank om te vragen wat er nog op 'de zwarte lijst' van schulden stond. En inderdaad, ik sta niet meer vermeld op die lijst. Maar hoe zit het met dat incassobureau? Is het normaal dat zij 'jaren' aanmaningen sturen en niets ondernemen? Er klopt iets niet. Ik vraag me af wat.
Misschien weet er iemand wel een antwoord. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roadie
Berichten: 216

#2 , 06 jul 2008 17:18

Je kan incassobureaus vergelijken met pitbulls: ze bijten in je kuit en blijven daar hangen zonder te zien wat rond hen gebeurt. Zo ook blijkbaar in dit geval. Ze kunnen je niets maken, ze hebben geen uitvoerende titel.
Vraag desnoods aan de bank-vroegere schuldeiser- een bewijs dat alles is geregeld en stuur dit aangetekend aan het incassobureau.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”