creditcard

annickvs
Topic Starter
Berichten: 8

creditcard

#1 , 06 jul 2008 12:45

Ik heb misschien een ietwat vreemde vraag betreffende een creditcard.

Stel je hebt een creditcard met een max. op te nemen bedrag van 5000 €. Bij een credit card werkt het toch steeds zo, dat wanneer je een bepaald bedrag uitgeeft, je de maand nadien hiervoor een faktuur ontvangt van de bankinstelling, dewelke je dan zonder enige bijkomende kosten binnen 1, max 2 weken moet terugbetalen, of anders eventueel gespreid maar dan aan x % intrest.

Stel dat je het bedrag 5000 € in het begin van de maand opneemt, en onmiddellijk op je eigen spaarrekening plaatst aan 4%. Je krijgt begin vd maand nadien de faktuur van 5000 € de bank en betaalt meteen terug. Maw je kan de rente op dit bedrag incasseren, zonder bijkomende kosten.

Klopt deze redenering of zit er een addertje onder het gras?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roadie
Berichten: 216

#2 , 06 jul 2008 17:12

... en wat met de kosten op geldopneming via de creditcard? Daar gaan je intresten naar toe....

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 06 jul 2008 18:00

... en wat met de kosten op geldopneming via de creditcard? Daar gaan je intresten naar toe....
Juist, daar hebben ze wel voor gezorgd. En die kosten voor opneming zijn astronomisch hoog nl. minimum 5€ tot 6€. Wel even bij vertellen dat sommige jaarlijksekaartkosten het eerste jaar gratis zijn of zelfs zoals bij Citibank altijd gratis zolang je de kaart gebruikt.

Overigens als je een klein bedrag (pakweg 200€) toch zonder die waanzinnige hoge kosten van 5€ of 6 € wil opnemen en je hebt een dagje de tijd, doe je een aankoop van dat bedrag met je Creditcard en je brengt het 's anderendaags terug. Je ontvangt het bedrag cash terug en je bank is gezien voor wat de intrest betreft. Opgelet, wel zeker zijn dat je het artikel mag terugbrengen onder de voorwaarden "niet tevreden, geld terug".

Reclame

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#4 , 09 jul 2008 12:16

Het is ook enkel mogelijk om met een kredietkaart geld af te halen aan de Bancontact-punten en het saldo daar is beperkt tot 600 euro.
Op die 600 euro zal je dan waarschijnlijk wel 10 euro afhalingskosten moeten betalen.

Je kan met je kaart geen geld afhalen in de bank zelf, dat zou te gemakkelijk zijn.

Goede redenering, maar de banken calculeren zo'n dingen zeker in hoor.

JohnD
Berichten: 3580

#5 , 20 dec 2008 03:32

Op die 600 euro zal je dan waarschijnlijk wel 10 euro afhalingskosten moeten betalen.
Ja, LOL ik lees het nu pas, ik zei 5 to 6 euro, gebaseerd op de praktijk, en jij maakt er ineens 10 Euro van. Nou niet overdrijven. Want een bank die 10 Euro durft aanrekenen voor een afhaling ken ik niet.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”