Nationale bank lening

anndebaere
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Nationale bank lening

#1 , 27 aug 2019 11:53

Hallo,

Eind vorig jaar ben ik in budgetbeheer gegaan tot juni 2019. Niet omdat ik schulden begon op te stapelen maar omdat het moeilijk was om te sparen, ik was toen een alleenstaande moeder.

Ik heb gisteren een brief gekregen van mijn bank dat ik een achterstand heb in mijn lening en dit werd dus gemeld bij de Nationale Bank. Bleek dat ze bij de budgetbeheer de domiciliëring van de lening niet hadden doorgegeven bij de wissel van bank...

Ik heb ondertussen mijn achterstand betaald + restbedrag van de lening (moest normaalgezien nog tot mei 2020).

Probleem is: mijn partner en ik gaan een huis kopen, compromis is al getekend werd vorige week vrijdag getekend (onder opschortende voorwaarden).
Ik veronderstel dat ik geen lening ga kunnen krijgen aangezien ik gemeld stond als wanbetaler bij de bank? Wat zijn mijn opties?

Help :(

Mvg,
Ann

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 aug 2019 12:00

Als alles betaald heeft dan sta nog juist geteld 12 maanden op de lijst.

Het zal zeer moeilijk worden om een lening te krijgen, en ook de banken lenen geen 110% meer zoals vroeger, hoeveel men nu leent zal van dossier tot dossier afhangen, ik zelf raad je aan om nog 12 maanden hard te sparen zodat je zelf een stevig cent in je woonst kan steken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

anndebaere
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 aug 2019 12:15

Als alles betaald heeft dan sta nog juist geteld 12 maanden op de lijst.

Het zal zeer moeilijk worden om een lening te krijgen, en ook de banken lenen geen 110% meer zoals vroeger, hoeveel men nu leent zal van dossier tot dossier afhangen, ik zelf raad je aan om nog 12 maanden hard te sparen zodat je zelf een stevig cent in je woonst kan steken .
Het ding is, is dat we genoeg aan de kant hebben om de registratiekosten te betalen etc...

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 aug 2019 12:45

Je kan altijd proberen bij een bank, en je zal zien wat men zegt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”