Domicilieadres/Deurwaarder

AARON1994
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Domicilieadres/Deurwaarder

#1 , 23 aug 2019 18:57

Geachte,

Graag zou ik even iets aan jullie iets willen vragen als dat mag.
Ik zal het zo kort mogelijk mijn situatie proberen te schetsen.

Reeds een jaar zit ik zonder adres, nu heb ik werk en een appartement kunnen bemachtigen. Nu zou ik daar graag mijn adres willen zetten uiteraard om inorde te zijn, maar.... ik heb nog vele schulden openstaan.

Sinds vorige maand heb ik contact opgenomen met verschillende incossobureaus en heb ik zelf alles kunnen verzamelen.

Nu kreeg ik van deze vrouw aan telefoon te horen dat ze enkel een minimum accepteren ter betaling van openstaande schulden. Bvb voor een schuld van €1000 = €100/maand.

Begrijpelijk maar niet zo fijn uiteraard als je er 9 hebt openstaan, wat neerkomt op een totaal van €700/maand, onhaalbaar voor mij als alleenstaande...

Nu is mijn vraag:

1. Als ik mijn adres hier zet, gaat dan de deurwaarder ook onmiddellijk zo een hoog maandelijks bedrag eisen of is dat makkelijker om juist met hem iets te regelen?

2. Mits mijn schulden al enkele jaren openstaan, gaan ze onmiddellijk alles opschrijven of geven ze mij eerst terug de kans om een regeling te treffen?
(Krijg ik bvb gewoon terug brieven eerst of onmiddellijk de boel leeghalen)?

Niet dat ik veel heb maar toch, voor deze tijden is een tv niet echt luxe meer vind ik maar bon.

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 aug 2019 19:36

Je heeft een paar mogelijk heden .
1/je vraagt aan het OCMW om dit voor u te regelen, zij hebben meer aanzien dan U.

2/Je gaat in schuldbemiddeling dan worden alle kosten en alle intresten, dus ook al de kosten van deurwaarders kwijt gescholden, maar het zal een paar jaar wat moeilijk gaan maar daarna ben je een vrij man.

3/je probeert dit allemaal zelf, wat zeker niet gemakkelijk is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 aug 2019 19:55

U moet so wie so over een domicilieadres beschikken, anders bent u met niets in orde. Wend u dus dringend tot het OCMW of het CAW om een oplossing te zoeken en stel u in orde met uw domicilie.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

AARON1994
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 aug 2019 21:07

Mijn adres ga ik zo spoedig mogelijk uiteraard zetten op het appartement dat ik zopas huur, ik heb enkel gewoon wat stress welke stormloop mij te wachten staat, maarja we zullen er het beste van maken, in ieder geval bedankt voor de info 👍, fijn weekend verder

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 aug 2019 10:21

Stres is voor niks nodig, het is niet omdat je nu een adres heeft dat alle deurwaarders ineens allemaal weten en opdracht krijgen dat je een adres heeft, de deurwaarders worden niet aangeschreven hoor, dus zal daar maanden zelfs jaren over gaan eer ieder schuldeiser weet waar je woont .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

AARON1994
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 aug 2019 12:55

Bedankt Lowie voor uw reactie 👍

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”