Is dit mogelijk???

Springintveldje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Is dit mogelijk???

#1 , 31 jul 2019 05:58

Eer ik mijn vraag stel wil ik er toch vooraf bij vermelden dat ik zelf weet dat het over deels luxe probleem gaat en hierover geen commentaar wil maar enkel info over mijn gestelde vraag.
Korte situatie schets : 4maand huurachterstand in 2018,op punt tot uithuiszetting kon voorkom en worden door aantal eisen, deze zijn gevolgd. 1 van de eisen was zowel bij ocmw budgetbeheer, ook collectieve schuldbemiddeling maar erbovenop ook bewindvoering. Dit was er allemaal maar sedert deze week is budgetbeheer bij ocmw gestopt doordat bewindvoering opgestart is. Ik rijd sedert juli 2018 met een volledig nieuwe leasing wagen(ik weet dat dit niet echt slimme beslissing was) en tot begin budget en schuldbemiddeling (begin maart 2019)werd deze leasing afbetaling 4x niet gedaan. Maar geen brief, mail of dergelijke ivm wanbetaling of ophalen wagen gekregen. Tot ik vorige week via messenger dan nog wel bericht kreeg dat ik ofwel achterstand volledig direct kon betalen of binnen 1 uur werd auto inclusief grote gele wanbetaling sticker direct opgehaald. Grote paniek daar ik dus van overtuiging was dat de leasing maatschappij werd aangeschreven met vraag of ze akkoord gaan om in de collectieve opgenomen te worden en dus ook akkoord waren omdat ik van geen enkele betrokken partij iets hoorde hierover. Na enkele minuten met deze dame na bericht in gesprek geweest te zijn kreeg ik dus volgende te horen, er waren de 4 maanden achterstand toen ik zelf nog betalingen deed en dus in collectieve zouden moeten zitten, dame gaf me door dat ook de maanden van maart tem juli niks betaald was en daarboven ze niks van communicatie hebben gehad met gelijk welke instantie. Ik terug paniek want zowel assistente van caw, ocmw en bewindvoering waren in verlof dus kon ik enkel het nummer van de vervangend assistente van ocmw doorgeven want de maatschappij was over geen enkele overeenkomst te spreken. Mijn auto mag en kan ik dus zo goed als niet missen en niet voor de luxe wznt altijd van fietsen en wandelen gehouden maar na enkele rugoperaties en letsels3-dubbele bekkenbreuk met restletsels is het onmogelijk geworden op de fiets te gaan zitten laat staan rijden, stappen kan nog Max halve km, dus geen auto is voor mij volledig sociaal en... Isolement. Ik besef dat velen dit meemaken maar spreek hier enkel over mijn situatie. Na uur vol heen en weer getelefoneer tussen ocmw, schuldbemiddelaar en de leasing maatschappij kwam volgende eruit :de 4 maanden kwamen in collectieve en de maanden erna tot nu die niet betaald waren dienden direct betaald te worden maar doordat maatschappij van auto door deze situatie niet geloofde In verdere vlotte samenwerking bleef nog steeds hun beslissing staan voor ophalen aangezien bewindvoering in verlof was en schuldbemiddelaar niet wou de verdere maandelijkse betaling regelen. Grote paniek, veel tranen maar doordat de wagen voor mij zo belangrijk is stelde ik voir aan schuldbemiddelaar dat ze dan maar de betaling van mijn Leefgeld moesten nemen àls dit betekende dat ik toch de wagen kon houden. Met deze regeling dat er dus verder geen maand meer niet betaald werd en bedrag van maart tem juli direct betaald werd gingen ze akkoord en werd auto niet opgehaald. Toen rekende ocmw+ schuldbemiddelaar vlug uit wat mijn volgens hen domme woorden daadwerkelijk gingen betekenen. Ik had dus wekelijks 120 euro Leefgeld voor mezelf en mijn dochter van 14 en vanaf aankomende vrijdag valt dit dus naar 60 euro voor ons 2 en kan /mag er niks maar dan ook niks van extras gevraagd worden, dit lijkt me tot nu onmogelijk en onmenselijk terwijl de situatie er maandelijks zo uitziet:1600 euro gemiddeld Invaliditeit, 250 kindergeld, 150 Allimentatie.,omnio statuut en statuut chronisch ziekte, geen recht op voedselpakket bij ocmw, dus per maand inkomen van 2000 euro waarvan voir alle betalingen en 4 of 5x 60 euro voor Leefgeld dus eindtotaal van 1500 euro die naar bewindvoering gestort wordt dus 500euro per maand over neem 350 als kosten schuldbemiddelaar en bewindvoering eraf zijn per maand is dus per jaar 4200 euro maar wel met die huurachterstand van ongeveer 3000 euro waarvan toegewezen is met voorrang te betalen. Nu vraag ik me af of ik hierin ook kan een voorstel ergens naar voor kan brengen zoals dit voorstel die in mijn hoofd zit: elke maand met voorrang de achterstand van huur een bedrag doorsturen van 150 euro +bij teruggave van eender wat bv water, belastingen en zo gaat ook telkens de helft naar hen dus zou jaarlijks minimaal 2300 euro betaald worden en dus de schuld op minder dan 1'5 jaar afbetaald zijn. Dan voorlopig voor de overige schulden 50 euro opzij zetten want mij werd verteld dat schuldeisers maar uitbetaald beginnen worden ja aantal jaar in collectieve te zijn. Dan schiet er nog ongeveer 150 over als er nu nog 50 elke maand wordt gespaard voir onvoorziene omstandigheden blihft 100 over zou die dan niet gebruikt kunnen /mogen gebruikt worden om bv elke werk toch leefgeld van 75 euro te kunnen voorzien. Dan wou ik graag weten of iemand van jullie soort van lijst of document geeft wazrop ik alles kan terugvinden wazrop mensen die in collectieve of dergelijke financiële situatie recht hebben of waar je allemaal aanvraag voor enige vorm vsn hulp kan doen want al veel gezocht maar nog enkel maar gevonden dat ik bij lichtbaken terecht zou kunnen voir pakketje voeding maar misschien weet iemand nog meer dingen of ook zaken voor tieners want ook dus dus meid van mij wil zoals alle tieners graag iets van zakgeld om eens iets mee te doen met vrienden want van die 60 kan zakgeld niet en vanuit collectieve is dit niet'noodzakelijk. Ga hier stoppen maar zit nog met 100en vragen al hoop ik al op mijn verhaal hierboven enkele reacties te krijgen. Iedereen dikke merci om te lezen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 31 jul 2019 08:50

ik ben gestopt met lezen want kan haar noch pluim krijgen aan uw onsamenhangende tekst.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jul 2019 09:05

Deze situatie heeft je zelf opgang gebracht en nu zal je zeer veel jaren daar moeten onder lijden .

De instanties die je kunnen helpen, die heb je ook al om de tuin geleid, ik vrees dat u met je kind het zeer hard gaan te verduren krijgen, probeer bij familie te gaan wonen zodat je ten minste eten heeft in plaats van een mooie auto, die tocht zal terug haalt worden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 31 jul 2019 09:19

Rekenen kan je blijkbaar goed, enkel een paar maanden te laat. Je had dat beter gedaan voor je begon met slechte betaler te zijn.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jul 2019 09:45

Als je in CSR en onder bewindvoering wordt geplaatst, kan je zelf geen regelingen meer treffen en zal je volledig afhankelijk zijn van je bewindvoerder en schuldbeheerder. Dit zal sowieso een zeer moeilijke situatie zijn. De bewindvoerder zal je belangen (moeten) verdedigen en de schuldbemiddelaar zal zoeken naar een oplossing om de problemen op te lossen waarin je je zelf hebt in gewerkt. Zij zullen dan ook heel vaak water met vuur moeten verzoenen. Geef hun ten minste de kans. Je zal je heel wat zaken moeten ontzeggen. Niet jammeren en probeer er het beste van te maken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 31 jul 2019 09:58

openbaar vervoer is ook mogelijk. Er zijn tegenwoordig bushaltes op 500 a 750m

eigenlijk erg dat je het eten uit de mond van je dochter spaart om in je eigen luxe te blijven voorzien

Springintveldje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 aug 2019 03:57

Mensen is het in deze maatschappij dan niet meer mogelijk niet direct een oordeel te vellen maar gewoon te lezen en als je er iets over kan zeggen dit dan pas gaat doen. Beweer ik dat deze situatie mijn eigen stomme schuld niet is of dat ik dit zelf niet besef dat het allemaal wat laat is gekomen en u die durft te beweren dat ik het eten uit de mond van mijn kind ga houden voor mooie wagen ewel ik ga grof zijn hé ik wens u hetzelfde toe als ik nu heb benieuwd of u zelfs gaat blijven vechten en neen mijn dochter zal NOOIT NEE NOOIT 1 boterham minder of 1 schelle vlees minder mogen eten hierdoor beseft u wel wat u hier allemaal zegt vinden jullie het normaal. Benieuwd hoeveel van jullie niet kunnen fietsen of tot eind van de, straat stappen of ooit al maandenlang gekluisterd geweest aan je huis door pijn, revalidatie dus dat recht om nog ergens te kunnen gaan met mijn dochter mag ik haar wel afpakken 'stel haar de vraag wat ze moet kiezen en ze zal een volwassener antwoord zeggen op haar 14 jaar dan jullie allemaal samen gewoon omdat jullie niet eens deze situatie kunnen voorstellen nog' niet eens durven aan denken. Denken jullie echt dat ik geen spijt heb ewel dan zijn jullie dus nog veel dommer dan hoe jullie hier overkomen dus wens jullie zeker geen goed en gelukkig en GEZOND verder leven toe maar hoop dat je nog vele jaren mzg afzien en rotten en' zelfde nee nog hardere reacties krijgt die onterecht aanvoelen sukkels.

Issued
Berichten: 1227

#8 , 01 aug 2019 06:39

Voor zover ik het begrijp zit u in CSR en onder bewindvoering. U zit echter niet in een slechte financiële situatie (wettelijk) want er is een ruim inkomen van €2000. Er zijn veel mensen die het met een pak minder moeten stellen en deze hebben meer recht op bijstand zoals voedselpakketten.Het valt ook moeilijk te rijmen om u bij te staan uw nieuwe leasewagen te houden terwijl er mensen zijn die letterlijk geen elektriciteit in huis hebben.
Ik denk niet dat er nog andere rechten zijn waarover u kan beschikken, vermits deze zo goed als allemaal naar uw inkomen kijken en dit inkomen is redelijk hoog.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#9 , 01 aug 2019 09:52

Topic gesloten wegens onrespectvolle houding TS. Niet voor niets een spring-in-'t-veld. :D
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”