Schuldbemiddeling

Ilse2017
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schuldbemiddeling

#1 , 08 jul 2019 11:45

Ik sta van 2016 onder schuldbemiddeling samen met mijn man . Hij staat tenlasten van mij waardoor ik ook de enige ben met inkomen. Nu ik van hem weg ben en mijn domecil wil weg nemen daar zegt mijn schuldbemiddelaar dat gaat niet wand je kan niet op 2 plaatsen huur gaan op brengen. Wand meneer heeft geen inkomen dus u moet voor hem op draaien. ? Kan dit zomaar ? Ook doet ze niet wat ik vraag . Zo ben ik al een paar maanden aant vragen als ze kan uit tellen wat mijn schulden zijn. Krijg ik geen antwoord op . Als ik mijn vader naar haar laat bellen voor mij te helpen zegt ze ik mag niets zegen tegen u invm mijn beroepsgeheim. Maar ze belt dan wel naar mijn man om te zeggen dat mijn vader gebeld heeft waar is da beroepsgeheim dan naar toe? Ik kan haar gewoon niet meer vertrouwen. Er is nog geen plan uit gewerkt terwijl ik er van 2016 bij ben en er elke maand een vast bedrag binne komt. Ik ben van Limburg naar Vlaams Brabant verhuist dus zou ook graag een andere schuldbemiddelaar willen . Welke stappen kan ik hier voor nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 08 jul 2019 11:53


denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jul 2019 12:00

Dit moet aangevraagd worden aan de rechtbank, word weinig toegestaan door de rechter.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 08 jul 2019 12:20

De schulden van uw man zijn ook uw schulden. Je kan dat niet zomaar opsplitsen. Als u de enige bent met een inkomen, draait u dus ook op voor de schulden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Mathieu Rutten

#5 , 08 jul 2019 13:46

Beste,

Gelieve zo spoedig mogelijk contact op te nemen met een CAW of de sociale dienst van uw plaatselijk O.C.M.W.
Het is niet helemaal duidelijk in uw topic. Staan jullie nog steeds op één adres gedomicilieerd of leven jullie feitelijk gescheiden? Waarom heeft uw man geen inkomen? Wat soort inkomen heeft u zelf?

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 09 jul 2019 08:13

Nu ik van hem weg ben en mijn domecil wil weg nemen
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Mathieu Rutten

#7 , 09 jul 2019 14:35

wat wil u zeggen oude Belg? Wat is uw punt?

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 09 jul 2019 20:20

wat wil u zeggen oude Belg? Wat is uw punt?
Uw vraag was ondermeer :
Staan jullie nog steeds op één adres gedomicilieerd of leven jullie feitelijk gescheiden?
en TS had al geschreven :
Nu ik van hem weg ben en mijn domecil wil weg nemen
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Mathieu Rutten

#9 , 09 jul 2019 20:30

Mijn vraag is wel degelijk terecht. TS schrijft immers: Nu ik van hem weg ben en mijn domecil wil weg nemen daar zegt mijn schuldbemiddelaar dat gaat niet
Zij schrijft wil weg nemen en schuldbemiddelaar stelt dat gaat niet, betekent mijn inzien nog altijd dat mevrouw haar domicilie nog niet effectief heeft omgezet. Ook de andere vragen zijn zeer pertinent. Als de man geen inkomen heeft, zou ik zich tot het ocmw kunnen wenden met de vraag om voor hem tewerkstelling art. 60§7 te onderzoeken. Ook is het belangrijk om te weten of mevrouw werkt of van een uitkering geniet, ook hier is het belangrijk om de gezinstoestand te kennen, immers met en zonder gezinslast. Zelfs bij werken zal haar bv worden herzien, waardoor er minder inkomen ter beschikking komt. Vandaar dat ik betrokkene naar een CAW en/of de sociale dienst van het OCMW heb verwezen, gezien ze daar beter antwoorden zal krijgen dan sommigen hier verkondigen of uit hun duim zuigen. Maar ja, wat baat een kaars en bril, als een uil niet horen wil.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”