CSR opzeggen

Huurder4444
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

CSR opzeggen

#1 , 05 jul 2019 21:27

Hallo,

Sinds 11 mei is mijn schuldbemiddeling goedgekeurd, maar ging gisteren eerste keer op gesprek bij mijn schuldbemiddelaar en zou met 190€ 4 weken moeten leven wat ik te belachelijk voor woorden vindt.
Terwijl ik sinds kort een goed betaalde job heb van +/- 2000€ per maand.
Hiervoor stond ik een jaar op ziekenkas waardoor ik in de problemen ben geraakt en ik rondt de 4000€ schulden heb.
Maar nu met dit met enkele familie leden te bespreken, vinden zij dit ook niet kunnen en willen ze mijn schulden in 1 keer afbetalen en mag ik hun aan een rustig tempo terug betalen.
Maar mijn schuldbemiddelaar weigerd hier aan mee te werken en lacht er zelf mee dat nu het vakantie is ik toch vast zit tot september, terwijl ik door alles in 1 keer kan door zijn en er geen extra kosten van hun meer moeten bijkomen.
Ik begrijp dat ik dit misschien sneller thuis had moeten bespreken voor die aanvraag maar het is nu zo, en ik ben nu toch blij dat ik het thuis ben kwijt geraakt en deze mij toch willen helpen.
Wat zijn mijn opties nu?
Ben dus gisteren eerste maal langs geweest en deze heeft vandaag al rekeningnummer veranderd bij mijn werkgever, kan ik dit zelf terug wijzigen zodat zij dan zowiso de CSR stop moet zetten omdat ik geld achter houdt?
Dit is de enige optie dat ik overal lees
, en deze wil ik ook graag toepassen aangezien het de komende week loon is en anders heel mijn loon verdwijnd naar haar, terwijl ik terug kans heb op een mens waardig leven.
Ook weigert ze mijn rekeningen terug te geven zodat ik deze dan direct kan laten betalen...
De kosten van haar en de aanvraag etc kunnen er gerust bij en zal ik ook betalen. Maar ik wil er nu graag vanaf zodat ik weer op een schone lij kan beginnen nu ik terug een mooie job heb!

Ik heb het gevoel dat ze nu snel gewoon zoveel mogelijk wilt doen dat ze er zelf iets kan uitslaan. Terwijl het al vanaf 11 mei is goedgekeurd en ik gisteren pas eerste maal ging en haar ook dit alles meedeelde.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2019 21:39

Dit zal moeten gesloten worden door de rechtbank !

Je bent pas begonnen !

Ik raad je een advocaat aan om dit zo snel mogelijk te regelen.

Maar zoals je al schreef men is in gerechtelijk verlof, en het zijn enkel de dringende zaken die behandelt word
Dus een advocaat raadplegen is het beste wat je nu kan doen .

Vergeet niet dat al de kosten van deurwaarders en intresten enz.. ook de kosten van de rechtspleging nu terug op je bord gaat komen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Huurder4444
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2019 21:53

Beste

Ik heb nooit een deurwaarder gehad, en rekende gisteren samen met haar alle schulden uit en het was 4156 dus veronderstel vanaf 11 mei dat er niet echt veel kosten zouden kunnen bij gekomen zijn? Het gaat hier over 2 grote schuldeisers 1 van 1400, en 1 van +/- 1900 dat eerst bijna 4000€ was maar vorige maand werd het vakantiegeld uitbetaald en deze waren heel blij met dit bedrag, ik zelf een brief had gekregen dat ik vanaf nu het resterende bedrag aan 100€ mocht afbetalen aangezien van mijn financiële situatie. Dus buiten gerechtskosten en schuldbemiddelaar zal dit al bij al niet veel meer naar boven kunnen gaan aangezien het nooit tot een gerechts procedure is gekomen.
En kan ik mijn rekening nummer bij mijn werkgever zelf terug veranderen? las dat ik dit aangetekend moet doen en ik zo ook van de CSR zou af zijn.

(Tijdens indiening en goedkeuring van deze CSR had ik nog max 1150 ziekenkas op een maand , en mijn situatie is nu totaal veranderd)

Reclame

Huurder4444
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2019 22:02

Resterend bedrag zijn zeer kleine schuldeisers van +/-100€ achterstand water /elektriciteit etc

Fons54
Berichten: 445

#5 , 05 jul 2019 22:49

CSR kan je zelf beëindigen door een brief naar de griffie te sturen. Google maar eens...

Huurder4444
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jul 2019 23:03

Beste fons

Dit kan zeker maar in de zomermaanden werken deze niet dus zou ik vast zitten tot september, wat ik nutteloos vindt aangezien ik er nu al vanaf kan zijn en mijn schulden en er dus niet interest etc tot september kan bijgerekend worden omdat ik het dan pas stop zet.
Heeft iemand een idee dat ik dat ik mijn rekeningnummer terug verander bij mijn werkgever? Want zoals reeds vermeld las ik dit ergens. En zou mijn schuldbemiddelaar zowiso de CSR moeten stop zetten omdat ik geld achter wege hou?
Zo ja, hoe doe ik dit best wil dit zeker voor donderdag in orde hebben dan wordt mijn loonfiche opgemaakt en wil niet dat mijn 2000€ bij haar beland en ik dus zonder geld zit voor enige stappen te ondernemen.

Huurder4444
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 jul 2019 23:09

En misschien denken sommige onder jullie waarom zou je dit stopzetten als er toch zoveel geld binnenkomt.
Dit is omwille ik huur en ik alimentatie etc betaal en ik toch al met een vaste kost van +/- 900 per maand zit aan rekeningen. En CSR wordt altijd mooi verkocht maar nu ik daar aan tafel zat kwamen toch heel wat andere zaken naar boven. Als zij een afbetalingsplan regelen van 2 of 300 € aan een schuldeiser wordt er ook niet meer betaald al is er meer geld ter beschikking wat ik zeer belachelijk vindt en we hier terug op het punt komen dat deze mensen liefst zelf er zoveel mogelijk aan verdienen!

Fons54
Berichten: 445

#8 , 05 jul 2019 23:18

Voor donderdag? Sorry, maar zo werkt het niet. Ga anders zelf tot aan de griffie en ze zullen jou direct correcte informatie geven over de termijnen.
Hoe dan ook, wie gaat nu in CSR voor 4000 euro? En ook, welke rechter keurt zoiets goed?

Fons54
Berichten: 445

#9 , 05 jul 2019 23:21

Daarbij, geen enkel serieuse werkgever gaat de rekeningnummer zomaar veranderen eens ze bericht kregen over jouw situatie.
+ feit dat je nu pas een afspraak had met advocaat...is ook uw schuld he. Waarom zo lang gewacht na 11 mei?

Huurder4444
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#10 , 05 jul 2019 23:31

Tijdens mijn aanvraag stond ik op ziekenkas als je +/-900 € vaste kosten hebt en maar om en bijde 1100 krijgt. En 2 leningen lopen had wat dus nu mijn grote schuldeisers zijn dan is de rekening snel gemaakt.
Ook werd ik bij verstek veroordeeld voor 250€ alimentatie te betalen in februari terwijl ik daarvoor maar 90€ betaalde, dit gebaseerd op wat ik vroeger verdiende voor ik ziek werd.
+ een jaar terug veroordeeld ben bij te passen naar 250€. Deze argumenten heeft mijn prodeo gebruikt en dit is direct goedgekeurd. Heb hier tevens beroep op aangetekend en dit komt opnieuw voor in september, maar ondertussen is mijn ex wel zo slim dit op te eisen.

Huurder4444
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#11 , 05 jul 2019 23:45

Fons, dat is waar maar dit zegt tevens ook veel over de schuldbemiddelaar.
Ze heeft buiten 1 brief vorige week nooit geprobeerd enig contact met mij te zoeken en ik ondertussen dus gewoon mijn ziekte uitkering zelf ontvangde. Ze vertelde mij dit zou eigenlijk al een reden zijn dat ik dit onmiddellijk kan stopzetten want dit is geld achterhouden, maar ik ga het door de vingers zien, sorry maar zegt ook genoeg over hun omdat ze weet dat ze al enig contact had moeten zoeken en niet pas bijna 2 maanden later eens een brief sturen voor contact optenemen.
Anyway ik lees vanalles hier op het internet en als je er niet in beland zul je enkel de 'mooie' dingens er van zien zoals mij ook ingepraat werd, maar dit is enkel hun eigen zak zoveel mogelijk vullen! Als ik 190€ voor 4 weken zou krijgen terwijl je elke dag je klote afdraait, daar help je mensen echt niet mee hoor. En als dat toch zo zou zijn +900 vaste kosten is er +/- 800€ voor schulden te betalen zou dit op 5 maand opgelost Kunnen zijn maar nee ze willen liever veel minder betalen per maand zodat het extra lang aansleept.

En de informatie dat ik las zegt dat ik ten alle tijden ook bij csr, aangetekend mijn rekeningnummer terug kan laten veranderen maar dat ik dan mijn csr verlies.
Er zijn hier zelf verhalen van te vinden dat mensen het speciaal zo moeten doen voor er enig sinds vanaf te geraken. Ze houden je liever zolang mogelijk aan het lijntje 😉

Fons54
Berichten: 445

#12 , 06 jul 2019 10:52

Mocht je eraan twijfelen, ik begrijp je situatie heel goed, ook de toestanden met je ex. Ik zit namelijk een beetje in dezelfde situatie, misschien "erger", 70 % van de schulden waarvoor ik in CSR zit, zijn schulden gemaakt door mijn ex waarvan ik niets van wist, pas toen ze de benen nam en naar de VS verhuisde...
In mijn geval heb ik zelf naar de griffie gebeld om te vragen of ik toegelaten werd en de naam van de schuldbemiddelaar werd mij gecommuniceerd. 2 dagen later stond ik bij haar. Om een idee te geven, tot ze een minnelijke regeling maakt, stort ze mij 1360 euro door van mijn loon ( van rond de 2000) en na een paar maanden zal ze steeds een fix bedrag inhouden. Op deze manier zal voor mij doenbaar zijn.
Ben benieuwd of je effectief de rekeningnummer kan veranderen, laat zeker iets weten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 06 jul 2019 11:27



En de informatie dat ik las zegt dat ik ten alle tijden ook bij csr, aangetekend mijn rekeningnummer terug kan laten veranderen maar dat ik dan mijn csr verlies.
Er zijn hier zelf verhalen van te vinden dat mensen het speciaal zo moeten doen voor er enig sinds vanaf te geraken. Ze houden je liever zolang mogelijk aan het lijntje 😉
Kan je daar een bron op plakken !!
Want van horen zeggen daar ben je niet veel mee !

Hoe zou u een ander rekening nummer kunnen krijgen als je in CSR bent !

Leg dit eens uit .
Je staat op de zwarte lijst !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Huurder4444
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#14 , 06 jul 2019 18:57

Beste denlowie

Ik hoef toch geen nieuw rekening nummer te openen ik heb toch nog steeds mijn oud rekeningnummer?
Bij CSR openen zij een rekening waar mijn loon wordt op gestort,
En deze hebben ze nu doorgegeven aan mijn werkgever, ik bedoel dus dat ik het rekening terug verander naar dat van mij zodat ik zelf mijn geld ontvang...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 06 jul 2019 21:55

Beste denlowie

Ik hoef toch geen nieuw rekening nummer te openen ik heb toch nog steeds mijn oud rekeningnummer?
Bij CSR openen zij een rekening waar mijn loon wordt op gestort,
En deze hebben ze nu doorgegeven aan mijn werkgever, ik bedoel dus dat ik het rekening terug verander naar dat van mij zodat ik zelf mijn geld ontvang...
Zo lang je aanvraag niet tot bij de voorzirrer van de rechtbank gekomen is, en goedgekeurd is wat ze verplicht zijn van te doen.

Zal je werkgever NOOIT mogen op je oude rekening storten, je werkgever heeft een gerechtsbrief gekregen dat ze het aan de schuld bemiddelaar moeten storten.

U of je werkgever hebben daar geen keus van, zij moeten de wet volgen .

Probeer een aangetekende brief naar de voorzitter van de rechtbank te schrijven om afstand te doen van je CRS.

Ik ga geen preek houden, maar voor zo een klein bedrag CSR aan vragen ???

Ik weet ook het kan soms eens moeilijk gaan, maar probeer dit nu achter u te laten 4 a 5000€ is toch altijd te overbruggen

Ik wens je toch succes ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”