schuldbemiddelaar betaalt huur niet

pandora
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

schuldbemiddelaar betaalt huur niet

#1 , 09 jun 2019 19:45

beste,

Ik verhuur een woning aan iemand in schuldbemiddeling. De schuldbemiddelaar zou de huur betalen, maar dit gebeurt niet. Ik wordt telkens aan het lijntje gehouden aan de telefoon, op emails krijg ik geen antwoord. Online lees ik dat ik hier eigenlijk niets kan tegen beginnen, geen opeising achterstallen mogelijk en geen ontbinding van het huurcontract via het vredegerecht. Ik zit met de handen in het haar, wat kan ik doen?

groeten,
pan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2019 20:06

Telefoons, emails ??

Kan je niet eens een aangetekende brief schrijven naar de schuldbemiddelaar !

Een telefoon en een email die niet gelezen word lost niks op .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#3 , 09 jun 2019 20:54

Er bestaan nog al wat tegenstrijdige berichten over op internet. De CSR slaat altijd op schulden uit het verleden, op het ogenblik van de beslissing CSR door de arbeidsrechtbank. Hierin kunnen dus eventueel huurachterstallen vervat zitten. Lopende huur is echter een essentiële behoefte die moet betaald worden en voorgaat op andere schuldeisers. Persoonlijk zou ik u dan ook aanraden, zoals Lowie ook suggereert, om de schuldbemiddelaar aangetekend aan te schrijven en te verzoeken om de huur rechtstreeks aan u door te storten. Ik zou een afschrift van dit schrijven ook aangetekend ter kennis brengen van de huurder. Indien u de huur niet voor vervaldatum ontvangt zou ik stellen dat u dan de bemiddeling van de vrederechter zal inroepen en desgevallend de ontbinding van de huurovereenkomst zal vragen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
(pensioen)deskundige.

Reclame

pandora
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jun 2019 22:16

Dank voor jullie reactie. Het betreft de lopende huur. Het is niet dat de schuldbemiddelaar niet op de hoogte is, ik krijg hem aan de lijn en hij belooft te betalen, maar doet het vervolgens niet. Ik kan inderdaad een aangetekende brief sturen. Dan heb ik bewijs van nog een extra melding. Maar ik denk niet dat ik hem in gebreke kan stellen? Ik kan vermoedelijk enkel de huurder aanspreken voor het vredegerecht (zou volgens wat ik online vind geen effect hebben).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jun 2019 07:23

Het eerste punt van CSR is GEEN nieuwe schulden maken.

Het is de schuldbemiddelaar en niet de huurder die je moet aanspreken.

De huurder kan je niet betalen daar AL de inkomsten naar de schuldbemiddelaar gaan , en de huurder is beschermd door het vonnis.

Dus neem je tijd om de schuldbemiddelaar aan getekend te schrijven, dit werkt veel beter dan telefoneren, en schrijft ook in de brief dat je naar de vrederechter zal gaan om het huur contract te verbreken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”