Betaalde schulden van broers terug eisen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Betaalde schulden van broers terug eisen

#16 , 07 jun 2019 19:20

Sorry maar dit gaat je niet kunnen eisen, dit is behandeld in de CSR, het is de schuldbemiddelaar die de centen genomen heeft van deze die er had.

En die toestand van 3 broers in één en het zelfde CSR is me zeer vreemd, mocht dit al juist zijn.

Een CSR is normaal per persoon

Art. 1675/2. Elke natuurlijke persoon met woonplaats in België, die geen koopman is in de zin van artikel 1 van het Wetboek van Koophandel kan, indien hij niet in staat is om, op duurzame wijze, zijn opeisbare of nog te vervallen schulden te betalen en voor zover hij niet kennelijk zijn onvermogen heeft bewerkstelligd, bij de rechter een verzoek tot het verkrijgen van een collectieve schuldenregeling indienen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kellyflies
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#17 , 07 jun 2019 19:30

Dat snap ik ook niet. We hebben zoiezo al 1 document van de Gezellige Woningen waar de 2 namen van zijn broers opstaan (niet de naam van mijn vriend) en toch heeft de rechter dat mee in mijn vriend zijn CSR opgenomen. Ik snap niet dat dat zomaar kan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 07 jun 2019 19:43

De rechter neemt dit niet mee.want die kent niet de zaak als hij dit bij zich krijgt.
Het zal die maatschappij gezellige woningen zijn die dit aangegeven heeft aan de schuldbemiddelaar.
je vriend zal daar ook wonen op dit moment, en het is wel eender wie de huishuur betaalt van de drie die samen woonden, je vriend zijn domicilie zal daar wel gestaan hebben.en er ook het genot van hebben gehad.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Kellyflies
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#19 , 07 jun 2019 20:22

Mijn vriend zijn domicilie stond daar niet! En de brief met de schulden van de Gezellige Woningen stond enkel op naam van zijn 2 broers. Daarom dat we het niet snappen. Maar we willen gewoon het bedag dat mijn vriend voor zijn broers betaald heeft terug krijgen van zijn broers maar zo te lezen zal het niet gaan

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 07 jun 2019 22:09

Als de broers dus ook in de CSR gezeten heeft zal het niet gaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kellyflies
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#21 , 07 jun 2019 23:31

Die werken/werkten niet en ze hadden ook verstek gegeven en nooit gereageert op oproepen van het vredegerecht. En de rechter heeft gewoon beslist dat mijn vriend het maar moest betalen. Ik snap niet dat dat zomaar kan.

Kellyflies
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#22 , 07 jun 2019 23:39

En terwijl dat mijn vriend in collectieve zat, heeft de persoon van de schuldbemiddeling gezegd dat als de collectieve stopgezet is en dus alles afbetaald is, hij het bedrag van zijn broers kon terugeisen maar nu we deze contacteren wil zij ons niet helpen omdat zij de schuldbemiddeling geregeld heeft maar zij heeft wel alle informatie en documenten ervan

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#23 , 08 jun 2019 08:07

En terwijl dat mijn vriend in collectieve zat, heeft de persoon van de schuldbemiddeling gezegd dat als de collectieve stopgezet is en dus alles afbetaald is, hij het bedrag van zijn broers kon terugeisen maar nu we deze contacteren wil zij ons niet helpen omdat zij de schuldbemiddeling geregeld heeft maar zij heeft wel alle informatie en documenten ervan

Sorry maar aan uw uitleg klopt er iets niet, er zijn teveel ongerijmdheden die je schrijft.

Ik denk dat je dit ook niet zelf van in den beginne gevolgd hebt, en dat je enkel afgaat op wat je vriend vertelt ,

1/ Een schuldbemiddelaar mag en kan nooit schulden van een ander betalen dan diegene die in schuldbemiddeling zit.

2/ Een vrederechter of gelijk andere rechter gaat nooit beslissen dat iemand de schulden van hun meerderjarige broers moet betalen,
DIT BESTAAT NIET

3/ wat je schrijft is ongeloofwaardig
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kellyflies
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#24 , 08 jun 2019 08:24

EN TOCH IS DIT WAT ER IS GEBEURD!!!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#25 , 08 jun 2019 13:18

Het is onmogelijk dat men opdraait voor schulden in de zijlijn en al zeker niet als er geen samenwoning is! Totaal onmogelijk tenzij men zich borg heeft gesteld.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Kellyflies
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#26 , 08 jun 2019 13:54

Nogmaals:
Mijn vriend heeft met zijn 2 broers samengewoond. Mijn vriend is daarna met zijn ex gaan samenwonen dus een andere domicilie. Zijn broers hebben toen de schulden gemaakt van electriciteit, water en bij de Gezellige Woningen.
De documenten van deze schulden staan ook ENKEL op de namen van zijn broers. Ik heb ze hier voor mij liggen!!
En toch heeft mijn vriend deze schulden moeten betalen.
En dat geld willen we nu van zijn broers terugkrijgen!!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#27 , 08 jun 2019 14:18

"En toch heeft mijn vriend deze schulden moeten betalen."

Op grond van welk bewijsstuk?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#28 , 08 jun 2019 14:28

"En toch heeft mijn vriend deze schulden moeten betalen."

Op grond van welk bewijsstuk?
Gaat blijkbaar over nutsvoorzieningen en huur.

Wie bij op contract staat (ze woonden er tesamen) draait ook mee op voor de onkosten - en men haalt het geld dan waar het er is ...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#29 , 08 jun 2019 14:56

"En toch heeft mijn vriend deze schulden moeten betalen."

Op grond van welk bewijsstuk?
Gaat blijkbaar over nutsvoorzieningen en huur.

Wie bij op contract staat (ze woonden er tesamen) draait ook mee op voor de onkosten - en men haalt het geld dan waar het er is ...
In dat geval is het perfect mogelijk.

Maar TS beweert bij hoog en laag dat:
" Zijn broers hebben toen de schulden gemaakt van electriciteit, water en bij de Gezellige Woningen.
De documenten van deze schulden staan ook ENKEL op de namen van zijn broers. Ik heb ze hier voor mij liggen!!"

Als dat echt klopt dan was het onmogelijk geweest die schulden bij de niet-samenwonende broer te innen...
Er klopt iets niet in dit verhaal.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#30 , 08 jun 2019 15:18

@Asperger
En dit is allemaal gebeurt tijdens de CSR !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”