Veranderen schuldbemideldong?

Jessica1234
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Veranderen schuldbemideldong?

#1 , 20 mei 2019 01:37

Hoi,

Als je van schuldbemiddelaar wilt veranderen hoe moet je dit doen want ik wordt alleen maar zieker en zieker van haar echt waar schandalig vindt ik dit we zijn allemaal mensen een geen nimmer! Die krijgt me steeds heel kwaad.. Ik kan haar niet meer volgen hoor en ik zou dit graag willen voort zetten via het CAW.

Mvg jessica

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mei 2019 08:50

Dit gaat zo maar niet !
Je zit met een VONNIS van de arbeidsrechtbank !
Je kan en je mag er vrijwillig uitstappen, MAAR dan komen al je intresten en al de deurwaarders kosten er terug bij, en dit is niet niks hoor !!!

Het CAW kunnen dit niet overnemen, ze kunnen wel als je eruit gestapt bent je helpen, en je zal ook nooit een kwijtschelding krijgen, daar je bij je aanvraag van het CSR je alle schuldeisers erkent heeft is verjaring ook al niet evident .

De vraag die je u kan stellen is het volgende.

Hoe oud ben je nu ?
Hoeveel netto loon of inkomsten heb je per maand, kom het in aanmerking voor beslag ?

En dan kan je afwegen ik stap eruit of blijf je erin.

Een schuldbemiddelaar kost u elke maand +200€
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mei 2019 08:46

Een schuldbemiddelaar is een pure afzetter, mannelijk of vrouwelijk.
Ik denk dat je totaal fout zit !

Als je ergens werkt krijg je toch ook een loon einde maand ??

Een schuldbemiddelaar is een zelfstandige en die vraagt 200 a 250€ per maand, wel hij heeft ook kosten, administratie om zijn taak te doen, hoeveel kan hij voor deze 200 a 250€ werken ??
Hooguit 2 uren, elke advocaat rekent nu veel meer dan 100€ per uur !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Jessica1234
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mei 2019 10:34

Hey,

Wabliefd vraagt 200 euro ??? Ewel ja maar da moet je mij eens uitleggen mensen die al tt aan hun oren in de shit zitten daar gaan ze nog geld gaan bij vragen terwijl OCMW gratis?? Klopt niet he de mijne van de jaar heeft ze niets afbetaald maar haar ereloon heeft ze van men ex en mij genomen voorbij de 2.000 euro + als ge aar iets vraagt ist elke keer 50 euro bullshit is dat.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 mei 2019 10:56

Als je in de CSR gaat word je dit zeker gezegd dat je de bemiddelaar moet betalen ..

niet iedereen kan en mag een schuldbemiddelaar zijn !

Art. 1675/17.<Ingevoegd bij W 1998-07-05/57, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-1999> § 1. Als schuldbemiddelaar kunnen slechts worden aangewezen :
- de advocaten, de ministeriële ambtenaren of de gerechtelijke mandatarissen in de uitoefening van hun beroep of ambt;
- de overheidsinstellingen of de particuliere instellingen, die daartoe door de bevoegde overheid zijn erkend. Deze instellingen doen hiervoor een beroep op natuurlijke personen die aan de door de bevoegde overheid bepaalde voorwaarden voldoen.

En deze mensen werken dus niet gratis.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 21 mei 2019 12:54

Nog veel praat ook ondanks schulden.
Vragende partijen moeten hun plaats kennen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 mei 2019 15:58

de mijne van de jaar heeft ze niets afbetaald maar haar ereloon heeft ze van men ex en mij genomen voorbij de 2.000 euro + als ge aar iets vraagt ist elke keer 50 euro bullshit is dat.
Door te veranderen verdwijnt het ereloon niet, ieder schuldbemiddelaar neemt eerst zijn ereloon, of werk je ook gratis soms ?
Het is toch al veel dat alle kosten van deurwaarders en intresten u schuldeisers moeten laten vallen, maar aan die mensen denk je niet !

Dat er niks afbetaald is, dat is de schuld van de schuldbemiddelaar niet, maar van u zelf omdat u te weinig inkomen heeft !

Er komen hier gevallen die 2 jaar te vroeg afbetaald hebben, en die moeten ook blijven en zullen een mooie spaarboek mee krijgen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”