fudicre

svenson0071
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

fudicre

#1 , 19 mei 2019 10:22

geachte

11 jaar geleden heb ik een nieuwe wagen gekocht op lening. 1 jaar later door zware omstandigheden kon ik niet meer terugbetalen.terug 1 jaar later kwam fudicre op de proppen. ik heb meermaals ook mijn vrouw en mijn moeder naar deze instantie gebeld en ze konden niets voor mij doen want ze vonden mijn dossiernummer niet terug. ik bestond niet voor hun!!!3 jaar later schreef ik naar de nationale bank tot 2 x toe .die wisten mij te zeggen dat ik een schuld van bijna 6000 euro openstond maar dat ze niet veel konden doen omdat fudicre daar tussen zit.ik wou dit rechtstreeks via de nationale bank afbetalen.maar dit kon niet.nu bijne 89 jaar later krijg ik deze week een brief in de bus van fudicre dat ik een openstaand saldo heb van 12000 euro dus ja 6000 euro aan interesten en dit in een week moet betalen!!! ik heb over zoveel jaar de nodige dingen gedaan om het bedrag te vereffenen maar ze kenden mij niet. nu ineens wel 10 jaar later!!!nu zie ik op veel forums wat voor soor bedrijf fudicre is en ik niet de enige ben met dit verhaal.ze schrijven zelfs om naar de rechtbank te gaan en dit aan te vechten.ze doen met andere mensen nog slechtere dingen dan met mij. mijn vraag is kan ik hier iets aan doen?ik heb toen de nodige inspanningen gedaan zelf aan de nationale bank.ik was er al vanaf anders!!

alvast bedankt

sven de poorter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 19 mei 2019 10:36

Beste

De Nationale Bank was en is geen betrokken partij. die registreren enkel wat zij van de kredietinstellingen ontvangen.
Vraag is hoe zwaar en effectief uw inspanningen waren naar Fiducre. Heeft u bewijzen van aangetekende brieven? hebben zij u formeel een antwoord gegeven (schriftelijk) waarin ze u vertellen dat ze uw dossier niet vinden?
Of heeft u enkel gebeld met een telefoniste en verder afwachtend geweest...
Als je een kredietcontract hebt dan staat daar perfect in wat de boetes en intresten op achterstallen zijn...
En zolang je niet aanzuivert blijven die uiteraard lopen.


Op een bepaald moment ben jij gestopt met het nakomen van je contractuele verplichtingen. Dan ligt de bal ook in jouw kamp om het op te lossen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mei 2019 10:37

De NBB kon je daar niet mee helpen want u heeft nooit geleend aan de NBB, enkel houden ze de zwarte lijst bij !
U lening is nog niet verjaart, en zij mogen maar 5 jaar terug gaan voor de intresten, wat kosten betreft die zal je moeten betalen !
Waarom heb je geen contact gezocht met de bank van de lening ?????

Je zal een afbetalingsplan krijgen als je er om vraagt van Fiducre.

Zij zullen je dossier gekocht hebben van je bank, en daar het zeker nog niet verjaart is zullen ze dit met alle wettelijke middelen incasseren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Fons54
Berichten: 445

#4 , 19 mei 2019 12:03

Ik zou eerst de verjaring inroepen, je weet maar nooit. En daarna inderdaad een afbetalingsplan vragen.

svenson0071
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 mei 2019 04:58

ik heb wel contact gezocht met de nationale bank .tot 2x toe.ze zeiden dat ik een schuld had van 6000 euro maar dat fudicre was die het dossier beheerde .ik kon niet rechtstreeks aan de bank aflossen.meerdere male fudicre gebeld en gedaan en die vonden mij niet terug .geen dossiernummer geen naam.ze kenden mij niet.zou ik mij een advocaat raadplegen ??intresten bedraagt 6000 euro voor iets waar ik zeer veel moeite gedaan heb om optelossen.dat is 12000 euro!!! waarom kennen ze mij nu wel en toen niet???als ik die verhalen hoor van fudicre ben ik niet de enige die dit voorheeft en nog andere stoten ook.kunnen ze hier dan mee doorgaan?? zou ik dit kunnen voor een rechtbank trekken?

bedankt jongens en meisjes

sven de poorter

berenod
Berichten: 942

#6 , 20 mei 2019 05:13

Zoals gezegd, de nationale bank heeft daar niets mee te zien, zij hebben gewoon een aparte dienst waar financiële instellingen hun klanten die niet terugbetalen kunnen rapporteren, zodanig dat andere banken en financiële instellingen kunnen zien dat je reeds in problemen zit wanneer je bij hen zou proberen te lenen.

Je moet altijd onderhandelen met de instelling waar je effectief geleend hebt, of de instelling die je schuld gekocht heeft (wat Fiducre meestal doet).

En inderdaad, vanaf dat je dit soort problemen hebt, ALLE communicatie per aangetekend schrijven doen, zodanig dat je later kan bewijzen dat je wel degelijk alle moeite doet.

Uw schuld gaat quasi 100% nog niet verjaard zijn, wel alle interesten van ouder dan 5 jaar, dus normaal gezien gaat het totaalprijsplaatje wel nog wat zakken.

Fiducre zijn geen leuke mensen, maar je hebt jezelf in een positie gezet waar je niet anders kan dan onderhandelen, zeker de verjaring van de interesten inroepen (aangetekend schrijven!), doe je dit niet zal je hoogstwaarschijnlijk zeer snel een loonbeslag aan je been hebben, daar heb je bijna 100% voor getekend dat ze dit kunnen doen zonder rechter toen je het krediet afsloot.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 mei 2019 08:40

Het is juist dat fiducre niet zeer geliefd is, ondanks ze wel ALTIJD bereid zijn om een afbetalingsplan te voorzien.

Dit is omdat Fidrucre altijd de aller laatste .komt om de boel op te ruimen en dit bijna altijd jaren nadien .
ik heb meermaals ook mijn vrouw en mijn moeder naar deze instantie gebeld en ze konden niets voor mij doen want ze vonden mijn dossiernummer niet terug.
Je kan fiducre niet bereiken per telefoon, je had een aangetekende brief moet sturen, en je dossier nr die stond op je eerste brief die je van Fiducre gekregen had bij het referentie, 11 jaar geleden kon je al communiceren via de PC, daar had je bij je eerste brief een code op je brief gekregen .

Dus: zoals men hier al schreef zorg dat de intresten van voor 5 jaar verjaart zijn.
En schrijf een aangetekende brief met u vermelding van je dossiernummer en vraagt een afbetalingsplan.

Fiducre = een afdeling van één van onze grootbanken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”