Stoppen vrijwillig budgetbeheer ocmw

suskesuskus
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Stoppen vrijwillig budgetbeheer ocmw

#1 , 13 mei 2019 03:10

Ik heb de vraag gesteld aan mijn budgetbeheerder om er uit te stappen ik heb ook een schuldbemiddelaar door zijn advies ben ik bij het ocmww terechtgekomen ik moest van hem dit maar een jaar doen zolang dat alle schuldeisers en andere maandelijkse facturen en er ook genoeg leefgeld is en een deel opzij staat van 2000€ voor onvoorziene kosten afrekeningen gas water belastingen en dat we maandelijks maximum een 150€ konden sparen. De beglijder heeft altijd gezegd in. Een periode van een. Jaar in het begin. Kon. Ik dat begrijpen we kwamen er niet om alles te betalen maar dan heeft mijn Advokaat de schulden samen met een bedrag dat we dan opzij. Hadden staan om onvoorziene kosten om is extra te krijgen voor kledij enz.dit heeft mijn nieuwe advocaat gedaan die ik nog nooit ontmoet heb iets meer dan een half jaar geleden waar ik alle afspraken meehad zowel mondeling als op papier en nu dinsdag op mijn vraag een afspraak met mijn nieuwe schuldbemiddelaar die volgens het OCMW ook niet akkoord gaat binnen 14 dagen hebben ik en men vrouw een gesprek over het stopzetten van het OCMW het OCMW heeft gezegd dat wij dat niet gaan kunnen en wij alles op de kortste keren erdoor hebben dat wij gewoon op die6000€spaargeld uit zijn terwijl ik al voorgesteld heb verdeel de helft onder de schuldijzers of de laagste bedragen al afbetaald dat vind hij. Geen goed idee en de andere helft zet ik op mijn spaarrekening voor belastingen onvoorziene kosten afrekeningen jaarlijks water gas elektriciteit mijn advocaat die schuldbemiddeling loopt dit jaar af dan moest ik een jaar wachten en dan kan ik terug een schuldbemiddeling via de arbeidsrechtbank voor deze schulden wat nog niet de helft is van mijn eerste schulden bij de advocaat dat wil ik allemaal op papier zetten heb voorgesteld voor een half jaar nazorg om te laten zien dat wij het op een normale manier alles betalen zoals het nu loopt zijn andwoord is daar doe ik niet aan mee nu ga ik dus voorstellen via een andere optie om een tijdje nazorg niet om te helpen te betalen nee om ons maandelijks onze uitgave te bekijken en als ze tips of dingen zien die anders kunnen dat wij die hulp ook aanvaarden maar nu ben ik alles te breed aantal uitleggen men vraag is dus kunnen zij dat tegenhouden terwijl ik op vrijwillige basis ben dat heeft het OCMW me ook bevestigd voor ik tekende hij zij maar niet te snel zie dat alles onder controle hebt en een marge. Hebt voor alle bijkomende jaarlijkse kosten en dat is al een tijdje zo ik weet dit met. De app van de bank te installeren kon ik alle inkomende uitgave spaargeld ik conformteer hem ermee en zegt dat ik altijd wist wat erop stond tot 6 maanden terug moest ik twee weken zagen voor 50 euro voor schoenen daar was geen geld voor dan was er nu genoeg leefgeld om een hele maand uit te betalen nog 1 ding vraag geld voor men zoontje van 10 omdat er gaten in waren ok zei hij. 15 € staat er zo op men vrouw vraagt waar moet ik schoenen kopen voor 15 euro dat was zijn probleem niet nu welke voorstellen kan ik het beste doen tegen mijn schuldbemiddelaar mijn advocaat en kan het OCMW het stopzetten tegen houden hij zij ook dat moet goedgekeurd worden door de commissie ik vraag welke de bijzondere commissie zei hij en men tijd was op er wachten nog volk binnen 14 dagen laat ik weten wanneer we samenzitten met mijn advocaat schuldbemiddeling e n uit dat. Gesprek gaat het naar de commissie en zou er niet te veel op hopen kan zijn dat je onder vaste beglijder komt terugkrijgen en dan lachte hij ons buiten van de eerste keer dat t we hem ontmoeten was er al geen band als men vrouw geld om wat te vragen en ze zegt dat ze mij gaat doorgeven omdat ik meer op de hoogte ben hoor ik hem roepen leg jij het maar uit hoef niet met je man te spreken wij zijn het beu we hebben geen bewijzen over zijn gedrag tegen ons en van ons niet op de hoogte te brengen dat we uit de grootste problemen waren dat mijn advocaat me geholpen had dat er nu zoveel opzij staat wij dachten tot verleden maand dat er nog altijd deurwaarders konden komen wij hebben al die tijd in angst beleeft kreeg ik een afspraak of alles ik was en er al wat opzij stond elke keer de rekeningen nog een tijdje en dan zijn die in orde en dan kunnen we misschien iets sparen

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding