na CSR worden schulden verhaald bij ex partner

peter.n
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

na CSR worden schulden verhaald bij ex partner

#1 , 09 mei 2019 13:23

Beste,

Februari 2016 bekwam ik, na 5 jaar CSR de beëindiging van de CSR met kwijtschelding van openstaande schulden,
1 van de opgenomen en ook kwijtgescholden schulden was een lening die ik indertijd samen met mijn ex-partner had aangegaan.

nu 3 jaar na kwijtschelding krijg ik plots melding van mijn ex-partner ( waar ik een gezonde verstandhouding mee onderhou) dat deze schuld nu bij haar wordt verhaald. dit niet rechtstreeks door de bank maar via beslag op de teruggave belastingen.

Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat mijn ex-partner nu verantwoordelijk wordt gesteld voor de openstaande schuld na kwijtschelding wat kan mijn ex-partner hieraan doen en hoe kan ik haar hiermee helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mei 2019 16:16

Zij was ook verantwoordelijk voor deze lening, en ja zij zullen de restschulden bij haar/hem proberen te verhalen .
Kan dit ? blijkbaar wel, want daar zal zeker een vonnis van zijn daar Fod financiën dit gaat innen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”