vluchten naar buitenland met schulden en verjaring vs schuldsanering regeling

Amanda
Topic Starter
Berichten: 3

vluchten naar buitenland met schulden en verjaring vs schuldsanering regeling

#1 , 03 mei 2019 09:48

Hallo,
Met schulden naar bv Frankrijk of Nederland trekken, vooraleer de zaak naar de rechtbank gaat en daar werken en gedomicilieerd zijn en er blijven wonen gedurende 10 jaar vooraleer de zaak naar de rechtbank gaat en geen adres achterlaten bij de gemeente. Een tiental jaar geleden was dit mogelijk en werd men niet vervolgd en na 10 jaar was er verjaring en kon men zonder problement terugkomen zonder achterna gezeten te worden door banken of Kredietmaatschappijen. Is dit nog altijd het geval ? Nadeel binnen 8 jaar ga ik op pensioen misschien is dit een nadeel voor het aanvragen van mijn pensioen en sociale rechten, alhoewel het geen staatschuld betreft.

Ik wil best mijn schuld afbetalen maar na alle verhalen over schuldsanering waarbij enkel een hondertal euro's per maand worden uitgekeerd door een beheerder die dikwijls te laat uitbetalen etc..wil ik dit liever vermijden, indien ik terug begin te werken zou ik volgens mijn informatie recht hebben op maximum 1350 euro als alleenstaande (met maaltijdcheques zou ik dit wel aankunnen, indien ik een kleinere woonst en huur vindt) en met dien verstande dat ik die 1350 zelf kan beheren. Ik wil niet gedurende maximum 7 jaar moeten smeken.

Dank u voor uw informatie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mei 2019 10:12

Vergeet dit in een land van de EU,

Grensoverschrijdende schuld invordering

U kunt gebruikmaken van deze regel bij alle buitenlandse gevallen binnen de EU, d.w.z. wanneer het gerecht of uw bedrijf (in dit geval de kredietgever) is gevestigd in een ander EU-land dan waar de schuldenaar een bankrekening heeft.

Die procedure, die de inning van schulden binnen de EU sneller en gemakkelijker moet laten verlopen, heet het Europees bevel tot conservatoir beslag op bankrekeningen ("European Account Preservation Order" of EAPO)

U hoeft de schuldenaar niet te waarschuwen: zo voorkomt u dat hij de tegoeden op zijn rekening overhevelt, verbergt of uitgeeft voordat u de u verschuldigde bedragen kunt terugvorderen..


En dit verhaal van vroeger na 10 jaar terug komen ?
Dit was niet zo, want de banken stuiten de verjaringen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”