Einde collectieve schuldbemiddeling

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Einde collectieve schuldbemiddeling

#1 , 30 apr 2019 16:37

Hallo,

Ik ben in 2014 in collectieve schuldbemiddeling gegaan, eind januari dit jaar heeft mijn bemiddelaar de laatste schulden betaald, er werd niets kwijtgescholden. Midden februari heeft die zijn ereloonstaat ingediend bij de arbeidsrechtbank. Toen ik daarstraks de arbeidsrechtbank contacteerde kwam ik te weten dat ze nog geen aanvraag tot einde heeft ingediend, daar tegenstaande dat ze me begin deze maand verzekerde dat ze er mee bezig was. Is het normaal dat een bemiddelaar er zolang over doet nadat de laatste schulden zijn betaald?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 apr 2019 19:51

Hoelang was het vonnis dat de CSR ging duren?

De schuld bemiddelaar mag dit reken tot einde termijn, en u een spaarboek aanleggen !

Hen je de afrekening gehad dat je zeker bent dat alles betaald is ook de schuldbemiddelaar zijn ere loon
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 apr 2019 20:19

1 februari 2019 was de einddatum, van haar kantoor krijg ik telkens te horen dat ze bezig is met dossier in orde te brengen voor het einde van de CSR. Ik heb nooit geen afrekening gekregen wel een jaarlijkse ereloonstaat via de arbeidsrechtbank. Wel kon ik zien op de site van de NBB en minfin zien dat de schulden 0,0 euro zijn. De bemiddelaar heeft zijn lonen jaarlijks geïnd, er er zou nog een 4000 euro op de rubriekrekening staan.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 apr 2019 21:25

Het is nu 3 maanden dit zal nu wel eer daags moeten gebeuren toch.

Heb je geen advocaat meer .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 apr 2019 21:31

Ik heb geen advocaat, men wist mij aan de telefoon te vertellen dat men dat wel meer meemaakt dat een bemiddelaar het probeert te rekken en dat je er soms moet achter zitten om iets gedaan te krijgen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 mei 2019 12:04

Dat je achter je schuldbemiddelaar moet zitten is een feit .

Maar die moet dit dossier terug voor de rechtbank brengen en dit gaat ook niet van vandaag op morgen.

In sommige arbeidsrechtbanken moet men toch een tijdje wachten eer je op de rol kan komen .

Ik begrijp ook dat je dit zo snel mogelijk achter u wil laten .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 mei 2019 18:47

Heb je enig idee hoelang dit nog zou mogen duren? Bedankt.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 mei 2019 12:00

Hoe lang hebben schuldeisers de tijd om verzet aan te tekenen tegen het einde van de regeling?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 mei 2019 13:01

Die kunnen geen verzet aantekenen op het einde, maar eigenlijk ook niet bij het begin !

Art. 1675/12. § 1. De rechter, kan, mits eerbiediging van de gelijkheid onder schuldeisers, een gerechtelijke aanzuiveringsregeling opleggen die de volgende maatregelen kan bevatten :

De Rechter geeft een vonnis en de schuldeisers kunnen zich daar niet tegen verzetten .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 mei 2019 13:54

Mijn schuldbemiddelaar heeft een brief gestuurd naar de schuldeisers of ze akkoord gaan met het einde van de regeling of ze er zich tegen verzetten, vandaar de vraag.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 mei 2019 14:51

Ik begrijp je toch niet zeer goed, er klopt iets niet. !

Dit schreef u.
eind januari dit jaar heeft mijn bemiddelaar de laatste schulden betaald, er werd niets kwijtgescholden.
Als alles betaald is waarvoor moet dan de schuldeisers verwittigd worden, en waar zou men zich kunnen tegen verzetten ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#12 , 03 mei 2019 16:02

De bemiddelaar zei mij dat alles betaald was, waarom ze de schuldeisers aanschrijft indien ze geen verzet kunnen aantekenen weet ik ook niet. Ik kreeg van haar wel te horen dat dit nog een paar maanden kon aanslepen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 03 mei 2019 16:26

Het zal misschien toch met een kwijtschelding moeten gaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#14 , 03 mei 2019 16:31

De bemiddelaar heeft mij bevestigd dat alles betaald is, en dat er geen kwijtschelding is, vandaar ik het niet echt begrijp waarom het zolang aansleept.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#15 , 03 mei 2019 16:40

Op de website van de NBB staat dat mijn openstaande schuld betreffende een lening geregulariseerd werd op 1/2/2019, ook bij de belastingen is alles vereffend en heb ik geen openstaande schuld meer. Dit waren de 2 grootste schuldeisers.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”