Vrijwillig budgetbeheer in een doorganswoning

jenzen55
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vrijwillig budgetbeheer in een doorganswoning

#1 , 24 apr 2019 16:02

Beste,

Door omstandigheden woon ik in een doorganswoning en ben ik in vrijwillig budgetbeheer gegaan omdat dit aangeraden werd.

Ik ben vrij van schulden, ik werk en heb €2500 op men spaarrekening.

Ik heb een slechte tand (vooraan) en wil deze laten vervangen door een kleefbrug. Deze zou mij €750 kosten. Alleen wordt dit geweigerd door men begeleidster. Het geld op men spaarrekening moet gebruikt worden voor mijn huurwaarborg binnen 3 maand. Als ik repliceer dat ik wil stoppen met budgetbeheer beweert men dat dit enkel kan als ik de doorganswoning verlaat. Klopt dit of is dit chantage?

Naar mijn mening kan ik die €750 die ik tekort zou komen perfect renteloos lenen bij het Vlaams woningfonds. Tot die tijd ik een woning vind zal dit bedrag zelfs lager liggen aangezien ik maandelijks kan sparen.

Voor mij is deze kleefbrug een hoge prioriteit aangezien mijn mentale gezondheid hier vanaf hangt...

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 24 apr 2019 16:22

Dat kan kloppen ...lees eens wat u getekend hebt of wat het algemeen reglement is bij de doorgangswoning.

jenzen55
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2019 16:30

Toen ik vroeg of het budgetbeheer verplicht is antwoorde me ze met een neen...

Reclame


Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”