Openstaand bedrag voor kleine aankoop

Mac_netic
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Openstaand bedrag voor kleine aankoop

#1 , 23 apr 2019 10:35

een tijdje geleden een gsm op afbetaling gekocht.

kort daarna verhuist en daarbij de papieren met al de informatie voor de overschrijving kwijt gespeeld. was mijn domme fout maar goed.

proberen bellen maar kwam er echt niet door dus daaron een email verstuurd, nooit geen antwoord op gehad. heb er meerdere emails over gestuurd omdat bellen urenlang in de wacht stond.

daarna brief gekregen van een incassobureau en daarmee een afbetalinsplan kunnen afspreken.

ik doe de eerste betaling en bel om na te vragen of zeker alles in orde is.

krijg ik het antwoord dat het dossier is afgesloten bij hun en dat ik terug contact moet opnemen met de winkel waar ik het heb afgesloten.

ok terug proberen bellen maar steeds hetzelfde dus terug email.

krijg op 13/02/2019 antwoord dat mijn mail word door gestuurd naar de juiste dienst en dat zij mij zo spoedig mogelijk kan contacteren.

ondertussen 2 maand verder en nog steeds geen antwoord.

ik bel maar het is echt onmogelijk om hier binnen te geraken. mail's blijven quasi onbeantwoord en weet niet wat ik hier nu mee moet doen. het is niet dat ik niet wil betalen. ik wil juist alles betalen om dit achter de rug te hebben maar krijg geen antwoord van hoe of wat.

iemand een idee??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 23 apr 2019 12:22

Heeft u al een aangetekend schrijven naar de oorspronkelijk schuldeiser gestuurd?
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 apr 2019 13:08

Aankoop op afbetaling !

Opletten als je 3 maanden niet betaald heeft kom je op de zwarte lijst van de NBB, en dan eraf geraken is nog een groter probleem !!!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Mac_netic
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2019 23:16

heb nog geen aangetekent schrijven gedaan. zal hier werk van maken.

ja sta inderdaad op de zwarte lijst.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 24 apr 2019 09:20

Waarom toch altijd zo lang wachten met dat aangetekende schrijven.?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 apr 2019 10:26

Betaald dit allemaal zo snel mogelijk want als alles betaald is sta je er nog 12 maanden op deze lijst, en je weet nooit dat je iets zou willen kopen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mac_netic
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 apr 2019 11:15

ondertussen eindelijk reactie ontvangen.

heb al de details ontvangen om te betalen.

bedankt voor de info!

Fanaat
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 apr 2019 15:40

een tijdje geleden een gsm op afbetaling gekocht.

kort daarna verhuist en daarbij de papieren met al de informatie voor de overschrijving kwijt gespeeld. was mijn domme fout maar goed.

proberen bellen maar kwam er echt niet door dus daaron een email verstuurd, nooit geen antwoord op gehad. heb er meerdere emails over gestuurd omdat bellen urenlang in de wacht stond.

daarna brief gekregen van een incassobureau en daarmee een afbetalinsplan kunnen afspreken.

ik doe de eerste betaling en bel om na te vragen of zeker alles in orde is.

krijg ik het antwoord dat het dossier is afgesloten bij hun en dat ik terug contact moet opnemen met de winkel waar ik het heb afgesloten.

ok terug proberen bellen maar steeds hetzelfde dus terug email.

krijg op 13/02/2019 antwoord dat mijn mail word door gestuurd naar de juiste dienst en dat zij mij zo spoedig mogelijk kan contacteren.

ondertussen 2 maand verder en nog steeds geen antwoord.

ik bel maar het is echt onmogelijk om hier binnen te geraken. mail's blijven quasi onbeantwoord en weet niet wat ik hier nu mee moet doen. het is niet dat ik niet wil betalen. ik wil juist alles betalen om dit achter de rug te hebben maar krijg geen antwoord van hoe of wat.

iemand een idee??
Alles wat je via je bank overschrijft is terug te vinden in het data bestand van je bank. Ik heb daar al gebruik van gemaakt ivm met bewijzen van betalen enz. Ga dus even bij je eigen bank langs en vraag of ze die overschrijving in hun data systeem kunnen terug vinden ? En dat kan je dan gebruiken als je bewijs van betaling.

En ga hier eens kijken https://www.ombudsmanvoordehandel.be/nl Dat is de Ombudsman voor handel. Daar kan je alle bewijs stukken zoals bankoverschrijvingen , aankoopfacturen enz bezorgen als bewijs of wel met een foto copy of een digitale scan. En dan zal de Ombudsman contact zoeken met alle betrokken partijen in je zaak om zo tot een oplossing te komen. Nadat jij eerst wel uitgelegd hebt hoe de vork in de steel zit. En je een brief sturen met antwoord ? sterkte gewenst.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”