Vermelding lijst NBB

kimmer
Topic Starter
Berichten: 9

Vermelding lijst NBB

#1 , 10 apr 2019 08:47

Beste,

Ik ben sinds 2 jaar uit schuldbemiddeling. Als ik op de site van de nationale bank ga kijken staat er nog altijd vermeld dat ik in schuldbemiddeling ben geweest. Maar ook niet meer dan dat.

Hoelang gaat dit nog vermeld staan? Kan ik vragen om dit te verwijderen? Gaat dit een obstakel zijn om een hypothecaire lening aan te vragen?

Grtjs

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2019 11:32

Normaal blijven schulden er 12 maanden opstaan !

Bij faillissement is na 1/5/18 geldt dat de vermelding op de zwarte lijst van de Nationale Bank ONMIDDELLIJK na het vaststaan van je verschoonbaar verklaring of de schuldkwijtschelding MOET ingetrokken worden..

Er zijn zaken die er MAX 10 jaar kunnen blijven opstaan bij niet betaling .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 apr 2019 12:44

Wat die hypothecaire lening betreft zal wel eens nog een tijdje kunnen duren na een CSR !
De banken staan zeker niet te springen om jullie geld te lenen, zeker de kredietverzekeraars, en nu men bijna geen 100% leningen kunnen krijgen .

En op de koop toe meestal aan een hogere intrest dan andere personen, omdat banken jullie risico hoger inschat .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”