kosten lening

icecream69
Topic Starter
Berichten: 11
Locatie: St-truiden

kosten lening

#1 , 22 mar 2019 00:50

Hey in 2008 hebben wij huis gekocht en een jaar nadien in schuldbemiddeling gegaan wegens ziekte. De schuldbemiddelaar zegt dat tijdens bemiddeling er geen intresten en extra kosten mogen bijkomen, de bemiddeling is afgesloten in 2013.De bemiddelaar wenste ook eerst al de schuldeisers terug te betalen en daarna de lening verder af te betalen.
Nu hebben wij ons huis te koop geplaatst en bij de kredietverlener gevraagd hoeveel er betaald is ?
Deze vertelde ons echter dat tijdens de bemiddeling er een bedrag van 38.000euro bijgekomen is aan kosten omdat er niet iedere maand betaald is op de lening, wat volgens ons en de bemiddelaar niet wettig is ? Toch verwijsde zei naar een uitspraak van cassatie dat het huis na de schuldbemiddeling is beslist te verkopen en dus danig wel extra kosten bij komen.
Hadden wij voor de aanvang van schuldbemiddeling besloten om huis te verkopen dan waren deze extra kosten niet bij gerekend mogen worden.
Mijn vraag is dus wie er gelijk heeft onze schuldbemiddelaar of de uitspraak van de kredietverlener want het gaat hier toch om een grote som geld? Indien de kredietverlener juist is dan stel ik mij toch de vraag of de schuldbemiddelaar een ernstige fout heeft gemaakt, hij had dit toch moeten weten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2019 18:27

Als de lening in de bemiddeling was opgenomen hebben jullie gelijk althans voor de duur dat de periode van bemiddeling loopt. Als de bemiddeling vroegtijdig stopt of de lening zat er niet in vervat dan klopt het verhaal van de kredietverstrekker.

icecream69
Topic Starter
Berichten: 11
Locatie: St-truiden

#3 , 23 mar 2019 23:46

Dus wat de kredietverstrekker beweert dat wij besloten hebben het huis te verkopen na de bemiddeling er dus wel kosten konden aangerekend worden klopt NIET ? En inderdaad de lening was opgenomen in bemiddeling en ze is op een normale manier afgesloten,dus niet vroegtijdig

Reclame

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 mar 2019 03:24

Als de lening is afbetaald dan heeft de kredietverstrekker niets meer met de verkoop te maken toch, ga eens langs bij een notaris, om een akte van verkoop te kunnen doen moet deze sowieso onderzoek doen of er nog een hypotheek of beslag opstaat.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 mar 2019 08:21

Ik denk dat dit hier niet over een gewone lening gaat maar over hypotheeklening.
De bank zal wel eens gelijk kunnen hebben als het een hypotheek lening is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 mar 2019 11:53

Bij een hypothecaire lening heeft de bank verder recht op de rentes tijdens die periode.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”