Mede-ontlener

Ewka
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mede-ontlener

#1 , 18 mar 2019 15:19

Hallo,

Een paar jaar geleden heb ik met mijn toenmalige partner een autolening afgesloten. Ik was de hoofd ontlener en hij mede-ontlener.
Vorig jaar zijn we uit elkaar gegaan, hij heeft de wagen verkocht en al het geld voor zich gehouden en ik betaal nu zelf de lening af. Hij wilt zelfs niet de helft mee betalen. Als ik zou stoppen met betalen dan krijg ik loonbeslag maar gaat de bank dan ook niet bij hem aankloppen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 18 mar 2019 16:01

Bank zal de makkelijkste weg kiezen en de kans is reëel dat u dat bent. U bent degene die bij uw ex moet aankloppen en desnoods een vonnis moet bekomen om hem te laten bijdragen.

Door te stoppen met betalen gaat u zich enkel extra innings- en deurwaarderskosten op de hals halen.
"sowieso" schrijf je zo.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 18 mar 2019 17:22

Bank zal de makkelijkste weg kiezen en de kans is reëel dat u dat bent. U bent degene die bij uw ex moet aankloppen en desnoods een vonnis moet bekomen om hem te laten bijdragen.

Door te stoppen met betalen gaat u zich enkel extra innings- en deurwaarderskosten op de hals halen.
En niet alleen die kosten voor de bestaande lening, maar omdat u bekend zou staan als wanbetaler zou u ook verder geen problemen meer krijgen met leningen. U krijgt er gewoon geen meer.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”