Advies ivm schulden

peter83
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Advies ivm schulden

#1 , 16 mar 2019 20:54

Ik zit nogal in een slechte situatie en de kans bestaat dat anderen daar het slachtoffer van worden, vandaar dat ik hier advies zoek.



Na de breuk met mijn ex woon ik tijdelijk terug thuis en sta hier gedomicileerd. Later dit jaar verwacht ik een veroordeling met boete die ik niet ineens kan betalen en mijn voornaamste prioriteit is om mijn ouders te beschermen tegen een deurwaarder. De gemakkelijkste oplossing zou zijn om meteen na de rechtzaak CSR aan te vragen, maar aangezien ik een eenmanszaak heb is dat niet mogelijk.



Verder rest er maar 1 optie en dat is verhuizen. Op zich heb ik daar geen problemen mee, maar dan verhuis ik liever ineens naar een land waar de belastingsdruk wat lager ligt. Hier zou ik toch maar geplaagd worden door deuwaarders aangezien ik niet in CSR kan en het verder quasi onmogelijk lijkt om werk en privé gescheiden te houden. Begrijp me niet verkeerd, dat een deurwaarder mijn persoonlijke spullen meeneemt vind ik aanvaardbaar, maar ik wil wel de spullen die ik nodig heb voor de uitoefening van mijn beroep kunnen beschermen. In het geval van een eenmanszaak is er geen verschil tussen persoonlijke en zakelijke spullen en indien ik omschakel naar een vennootschap die zich op het zelfde adres dan mijn woonplaats bevind, treedt er waarschijnlijk nog vermenging op indien de deurwaarder langskomt wanneer ik niet thuis ben en moet ik dit vervolgens aanvechten via revindicatie procedures. Ik zou al een studio én kantoor moeten huren wil ik helemaal op safe spelen en zo blijft er weer minder over voor de boete af te betalen.


Verhuizen naar een ander land, hoewel zeer drastisch, lijkt me dus de beste keuze. Het geld dat ik uitspaar aan belastingen kan dan naar afbetaling van de boete zodat ik sneller uit deze ellende ben.

Vragen die ik mij hierbij stel:

- zijn mijn ouders beschermd vanaf dag 1 dat ik een adreswijziging/schrapping doorgeef of kan de verwerking even duren en zijn ze in die periode nog vatbaar voor deurwaarders?
- mag ik verhuizen voordat mijn boete afbetaald is? Ik vermoed dat ze dan gewoon in het andere land een deurwaarder op me afsturen, maar wil toch zeker zijn dat ik niet gearresteerd word wanneer ik in België land om familie te bezoeken.
- heb ik misschien toch een optie over het hoofd gezien waarbij ik én in België kan blijven én als zelfstandige mijn schulden kan afbetalen? De dienst penale boeten geeft geen afbetalingsplannen meer. Soms aanvaarden ze deze wel stilzwijgend mits goed gemotiveerd, maar de kans bestaat natuurlijk steeds dat je onverwachts bezoek krijgt van een deurwaarder en die onzekerheid zou te zwaar op me wegen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal niet de intentie om mijn straf of schulden te ontlopen, integendeel. België is waar vrienden en familie wonen, waar ik later ook graag een eigendom wil en waar ik mijn oude dag wil doorbrengen. Wat ik wel wil is voorkomen dat anderen negatieve gevolgen ondervinden van mijn problemen alsook proberen om mijn inkomen te verhogen. Ik zou gewoon in loondienst kunnen gaan en CSR aanvragen, maar mijn loon zou een pak lager zijn en aangezien gerechtelijke boetes totaal onverminderbaar zijn zou het op die manier veel langer duren voor ik uit schulden ben. Daar heeft niemand baat bij, niet ik en niet de schuldeiser.

Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2019 21:24

als gewezen zelfstandige moet je 6 maanden wachten op csr, en het mogen geen schulden bij zitten van je bedrijfje .
En voor boetes is een faillissement ook geen optie.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

peter83
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2019 22:11

Die 6 maand zou haalbaar zijn indien ik nu stop, maar ik betwijfel dat CSR de beste oplossing is. Ik heb geen diploma dus met een job in productie of als verkoper zou er weinig overblijven voor afbetaling, waarvan de schuldbemiddelaar nog eens 100€ per maand afroomt.

Als zelfstandige heb ik een beter inkomen, het is erg jammer dat ik niet dat loon aan de schuldbemiddelaar kan geven.

Adres wijzigen blijft dus de enige optie, maar is dit geldig vanaf dag 1? Kan ik de dag na het proces bij wijze van spreken mijn domicilie wijzigen of mij laten schrappen en zijn mijn ouders dan veilig, of is dit niet geldig zolang de wijkagent niet is langsgekomen of ik in een ander land de plaatselijke ambassade bezocht heb met bewijs van nieuw adres?

Kan ik nog enkele maanden op dit adres blijven om te sparen, of moet ik nu reeds mijn voorzorgen nemen, daar komt het op neer.

Volgens deze link https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... uw_vertrek kan ik mij bij het gemeentebestuur laten schrappen en krijg ik dan een bewijs 'model 8'. Als ik dat verkregen heb en effectief naar het buitenland vertrek, kan een deurwaarder dan toch nog op mijn vorige adres langsgaan en beweren dat mijn feitelijke domicilie daar staat?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mar 2019 22:20

dit adres wijzigen telt vanaf dag 1

Als de agent nog niet langs geweest is, dan is dit wel geldig, want je moet er wonen eer de agent langs komt, maar administratief moet er nog aan gewerkt worden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin
Berichten: 1013

#5 , 17 mar 2019 01:37

Wat is de grootorde van de boete?

peter83
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 mar 2019 18:32

Wat is de grootorde van de boete?
Het proces is pas voor het najaar dus ik kan er moeilijk op antwoorden. Ik word gedagvaard voor cannabishandel, iets waar ik zeker schuldig aan ben alleen was die handel niet zo winstgevend als Justitie denkt. Het is mijn eerste zaak voor drugshandel (wel reeds verschenen voor gebruik) maar de PDK spreekt in de aanklacht over meer dan 7 kilogram, hoewel er in het onderzoek slechts een fractie berekend is en dat al sterk overdreven was. Daarbovenop moet ik verschijnen in arrondissement Dendermonde, het strengste arrondissement voor zulke zaken.

Het zou dus kunnen dat ik er vanaf kom met een boete van 6000€ en een verbeurdverklaring, in dat geval kan ik de boete meteen betalen en als ik me niet vergis kan de verbeurdverklaring wél nog op afbetaling. Maar voor hetzelfde geld volgt de rechter de PDK en rekenen ze 7 kilo aan 10€ per gram en in dat geval wordt dit een financiële nachtmerrie voor mij. Ik ben nogal een worst case scenario type persoon dus ik leef al lange tijd met de angst dat deze zaak me helemaal zal ruïneren.

Ik heb intussen reeds contact gehad met een juriste en die wist me te vertellen dat terug in loondienst gaan om gebruik te maken van CSR niet eens een optie is, de aanvraag wordt regelmatig geweigerd als het enkel om penale boeten gaat. Bovendien zijn penale boetes sinds 2014 totaal onverminderbaar wat betekent dat als CSR na 7 jaar afloopt, de deurwaarder toch nog komt aankloppen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet op zoek naar verval, faillissement of kwijtschelding, maar wel naar een afbetalingsplan/bescherming tegen deurwaarder. Ik vind het nogal gek dat iemand die zakelijke schulden maakt zich privé kan beschermen (en zelfs doodleuk een nieuwe zaak kan starten), maar iemand die privé schulden heeft zich omgekeerd niet beroepsmatig kan beschermen. Het zou natuurlijk wel kunnen door alles in een vennootschap met apart kantoor onder te brengen, maar die omweg kost meer dan wat ik wil beschermen en bovendien is het geldverspilling, geld dat beter naar de boete kan.

De enige optie die ik in België nog heb is mijn aanvraag tot afbetaling zo goed mogelijk motiveren, maar daarop zal ik dit http://www.mediationdedettes.be/Strafre ... ngsplannen antwoord terugkrijgen. Misschien wordt het wel even stilzwijgend geaccepteerd of duurt de verwerking even, maar de kans bestaat steeds dat er op een dag een deurwaarder aanbelt of dat bij een douanecontrole mijn bedrijfswagen gevorderd wordt. Als dergelijke onzekerheid mijn enige optie is dan houd ik het hier liever voor bekeken.

De boete afbetalen kan ook vanuit het buitenland en het geld dat ik daar uitspaar aan belastingen en goedkoper leven kan dan ook weer naar de boete. Aangezien ik mijn inkomen online verdien is dit iets dat ik sowieso al overweeg, ongeacht de boete.

Ik begrijp dat ik in dat geval achtervolgd zal worden door een deurwaarder en dat men beslag zal proberen leggen op mijn buitenlandse rekeningen, of mij zal ontdoen van mijn gsm en laptop wanneer ik land in België, maar kan ik bijvoorbeeld gearresteerd worden wanneer ik familie of vrienden bezoek? Het is zeker niet mijn bedoeling om de problemen hier te vergroten, ik wil zeker ooit kunnen terugkeren.

peter83
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 mar 2019 19:36

Nog een bijkomende vraag, klopt het dat ik mijn paspoort niet meer kan laten vernieuwen in de lokale ambassade zolang er boetes openstaan?

Fortuin
Berichten: 1013

#8 , 21 mar 2019 13:00

In principe kan een deurwaarder met een uitvoerbaar vonnis (of de fiscus) beslag leggen op uw inkomsten en vermogen binnen de EU mits respecteren van bepaalde voorwaarden van de lidstaten. Maar daar komt wel wat werk bij kijken. Verhuizen om schulden te ontlopen lijkt me geen goede strategie.

Zie o.a. https://www.boekhoudkantoorlambrichts.b ... in-europa/

Er zijn wel landen waar je naartoe kan trekken die hun van niets iets aantrekken of waar een vonnis niet uitvoerbaar is, maar de vraag is of die interesse hebben om iemand te verwelkomen met een veroordeling voor drugshandel. Vaak is één van de voorwaarden voor emigratie buiten EU dat je een blanco strafblad hebt.

Niet elke buitenlandse rekening is gelijk -- op een EU rekening kan men makkelijker beslag leggen dan op een rekening in pakweg Amerika, die onder Amerikaans recht valt. Maar dan nog kan uiteindelijk een lokale rechter, waar je ook woont in de EU, bevelen om tegoeden op die rekeningen vrij te geven.

Geen idee voor het paspoort, ben geen expert in die materie.

peter83
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 22 mar 2019 17:37

Als ik verhuis zou ik binnen de EU blijven, met de Belgische nationaliteit mag ik overal in Europa wonen en werken dacht ik? Kan men ook beslag leggen op de bankrekening van een buitenlandse vennootschap, bv UK Limited?

Als Justitie de kaalplukwet flink gaat toepassen en ik geen afbetalingsplan kan bekomen lijkt het me toch de enige optie om nog iets van m'n leven te maken. Ik had graag nog enkele jaren in België gebleven ipv halsoverkop te vertrekken, maar ik zie geen enkele mogelijkheid om hier nog een zelfstandige activiteit te beoefenen of iets op te bouwen.

Fortuin
Berichten: 1013

#10 , 25 mar 2019 11:15

Men kan geen beslag leggen op de rekening van een buitenlandse vennootschap, maar wel op uw privé eigendommen, dus de aandelen van deze vennootschap, indien u deze in bezit heeft.

Daarnaast kan men ook beslag leggen op lonen, legaten, en andere inkomsten.

ataturk007
Berichten: 108

#11 , 31 mar 2019 21:34

Oei oei, niet veel kennis maar wil toch m'n mening zeggen.

Ik zie hier dat je vroeger stomme dingen hebt gedaan, nu, 7 kg cannabis dus je zal ongeveer 70.000 euro moeten terugbetalen het ergste geval.
Om dat niet te betalen wil je graag naar een andere land, daar gaan werken en wonen en een nieuw leven opbouwen? Of ga je dat betalen en verhuizen? ( denk het niet :p )

Stel dat je dat niet betaald en weg bent, geloof me, je gaat 1 dag de politie voor je deur krijgen met een openstaande rekening van 70.000 + ..., en dat kan oplopen hoor ;)

Verhuizen is dus volgens mij zeker geen goeie oplossing, het enigste is dat je even beter gaat leven. ( hoewel, verhuizen, nieuw leven, nieuw baan, nieuw vrienden enzo)

Maar als je nu hier gewoon werkt, en een lening van 70.000 aan gaat, dan ben je daar binnen de 7 jaar ofzo af.

En ik ben ook zeker dat je genoeg verdiend hebt, maar dat je geld gewoon weggesmeten is in die handel. Dus zoek gewoon werk of blijf werken, ga een lening aan, betaal het elke maand af en leef zonder vrees.
Leuven the place to be!

peter83
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 apr 2019 20:23

Oei oei, niet veel kennis maar wil toch m'n mening zeggen.

Ik zie hier dat je vroeger stomme dingen hebt gedaan, nu, 7 kg cannabis dus je zal ongeveer 70.000 euro moeten terugbetalen het ergste geval.
Om dat niet te betalen wil je graag naar een andere land, daar gaan werken en wonen en een nieuw leven opbouwen? Of ga je dat betalen en verhuizen? ( denk het niet :p )

Stel dat je dat niet betaald en weg bent, geloof me, je gaat 1 dag de politie voor je deur krijgen met een openstaande rekening van 70.000 + ..., en dat kan oplopen hoor ;)

Verhuizen is dus volgens mij zeker geen goeie oplossing, het enigste is dat je even beter gaat leven. ( hoewel, verhuizen, nieuw leven, nieuw baan, nieuw vrienden enzo)

Maar als je nu hier gewoon werkt, en een lening van 70.000 aan gaat, dan ben je daar binnen de 7 jaar ofzo af.

En ik ben ook zeker dat je genoeg verdiend hebt, maar dat je geld gewoon weggesmeten is in die handel. Dus zoek gewoon werk of blijf werken, ga een lening aan, betaal het elke maand af en leef zonder vrees.
Ik wil hier toch graag even op reageren, want het is niet zo dat ik mezelf flink verrijkt heb met deze handel. Ik gebruik om medische redenen en de enige manier om dat betaalbaar te houden is groter aankopen. Ik liet dit 1x per maand bij mij thuis leveren en bestelde daarbij ook mee voor vrienden, om de kostprijs van mijn eigen gebruik nog meer te drukken. Toen de leverancier of liever enkele chauffeurs werden opgepakt bleek dit een groot netwerk te zijn dat in heel België en Nederland leverde en werd ik bestempeld als 'grootafnemer'. Tijdens het onderzoek is door politie 1.7 kilo berekend over een periode van 15 maanden en ik ben daarmee akkoord gegaan.

In de doorverwijzing naar correctionele heeft de Procureur Des Konings daar echter 7 kilogram van gemaakt en zoals je aangeeft wordt dat worst case scenario inderdaad een 70000€, ongeveer 7 keer meer dan wat ik op de bank heb staan. Het is zeker niet mijn bedoeling om te 'vluchten en de boete niet te betalen'. Zoals ik in mijn eerste post heb uitgelegd bevind mijn toekomst zich in België, ik wil de problemen hier zeker niet vergroten, enkel tot een leefbare oplossing komen.

Net zoals veel mensen ontbreekt mij de kennis in deze materie en veronderstelde ik dat ik na mijn proces in CSR kon gaan. Afgelopen jaar heb ik mij dus geconcentreerd op een zelfstandige activiteit die ik naast een job in loondienst kan uitoefenen, met als doel mijn inkomen te verhogen en sneller uit deze miserie te geraken. Pas recent heb ik geleerd dat men als zelfstandige niet meer in CSR kan sinds 2014 of 2016 en dat zelfs die zelfstandige activiteit opgeven en enkel in loondienst werken, puur om in CSR te kunnen gaan ook geen optie is. Blijkbaar weigert de rechter toelating tot CSR als het énkel om penale boetes gaat.

Mijn enige hoop op dit moment is dat het afbetalingsplan dat ik zal voorstellen goedgekeurd wordt, maar ik durf met 90% zekerheid te stellen dat dit NIET zal gebeuren. Dat zou betekenen dat ze een deurwaarder achter me aan sturen en als het zover komt heb ik simpelweg geen opties meer in België. Zelfstandig worden is zo al niet makkelijk, probeer het maar eens als de deurwaarder om de x aantal weken of maanden langskomt en alles oplaadt dat je nodig hebt om je zelfstandige activiteit uit te oefenen. Dat houdt niemand tien jaar vol.

Ik vind het echt gek dat er overal een stok achter de deur zit. Ik heb afgelopen jaar zoveel moeite gedaan om hier naartoe te werken en nu blijkt het allemaal voor niets te zijn. Stel dat ik al mijn plannen en al mijn ambitie weggooi, een job van 1500€/maand zoek en de deurwaarder laat doen, dan duurt het 40 jaar voor ze hun 70000€ hebben. Ik kan me écht niet voorstellen dat dit de optie is die de Belgische staat verkiest! Ik zou de boete zoveel sneller kunnen afbetalen als ik mezelf kan beschermen tegen deurwaarders en verder kan ontplooien.

Het is dus niet zo verwonderlijk dat ik de opties in het buitenland verken. Als freelancer in IT is het erg makkelijk om mijn werk mee te nemen naar een land met lagere belastingsdruk en op die manier de boete sneller af te betalen. Met dit idee speelde ik al voor mijn gerechtelijke akkefietje. Wat natuurlijk ook meetelt is dat het voor de Belgische staat een pak moeilijker zal worden om me de hele tijd lastig te vallen en ik op die manier toch nog wat levenskwaliteit heb. Ik had bijvoorbeeld Cyprus in gedachten, door in het zuidelijke deel een gemeubelde kamer te huren ben ik nog steeds verbonden met Europa en kan ik mijn zelfstandige activiteit uitoefenen, terwijl ik effectief in het noordelijke (door Turkije bezette) gedeelte verblijf. Het lijkt mij zéér onwaarschijnlijk dat iemand me daar komt lastig vallen.
Men kan geen beslag leggen op de rekening van een buitenlandse vennootschap, maar wel op uw privé eigendommen, dus de aandelen van deze vennootschap, indien u deze in bezit heeft.

Daarnaast kan men ook beslag leggen op lonen, legaten, en andere inkomsten.
Privé eigendommen heb ik niet en zal ik ook niet hebben voor deze ellende opgelost is. Dat ze de aandelen van een goedkope en snel opgerichte buitenlandse vennootschap opeisen lijkt me geen ramp, zolang die vennootschap geen bezitting heeft en enkel dient om geld van klanten te ontvangen, dat even snel weer van de rekening verdwijnt richting niet-Europese rekening.

Maar, liefst van al kom ik toch tot een oplossing met de Belgische staat. Kan ik vrijwillig in loonbeslag gaan en ben ik dan beschermd tegen deurwaarders? Of is het loonbeslag én deurwaarders?

ataturk007
Berichten: 108

#13 , 17 apr 2019 15:48

Als je een loon hebt van 1500 euro, kan je 500 euro lenen aan de bank => 140 maand zonder intrest of 12 jaar afbetaling zonder interest. Dus het zal zeker binnen de 15 jaar afbetaald zijn. Hard maar waar.

Ik spreek uit ervaring, ik ken mensen die 55.000 euro schulden hadden, advocaat, deurwaarder, is dit opgelopen tot 70.000. Het was betalen of huis verkopen. Deze mensen hebben een lening aangegaan, hebben de schulden betaald en betalen nu gewoon af.
Leuven the place to be!

Fanaat
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#14 , 21 apr 2019 23:01

Vluchten is nooit een optie en vaak wordt je dan dubbel en dik aangepakt. En mocht je dat wel doen dan is de kans groter dat je er een grote pak extra problemen erbij krijgt zoals hier door andere ook al werd mede gedeeld. En de Rechtbank die is daar zeker niet mee opgezet als je de benen neemt , en dan laat je diere bare mensen achter die als je blijft zouden kunnen steunen enz. Wat je dan niet hebt als je ergens ver weg in een vreemd land zit met misschien een vreemde taal etc en heimwee kan het erger maken en dan kom je terug en dan .... ?

Ga een langs bij het CAW (centrum voor algemeen welzijn) zij doen ook aan schuld bemiddeling. Of het OCMW maar ik weet niet of dit wel kan als je zelfstandige bent zoals je schrijft ?

Je zou bv ook nog kunnen gaan huren met en dat je deels zelfs betaald en het ander deel door bv het OCMW bij gepast wordt. Maar dan zal je moeten uitvissen ? Eén zaak is zeker je leven zal een hele andere wending krijgen en goeie steun zal je nodig hebben vermoed ik ?

Oh ja je kan helemaal gratis en echt gratis advies inwinnen van een jurist (e) via eerste lijns hulp bij een justitiehuis in je buurt. En ook nog allerlei andere zaken.

Ik wens je heel veel strekte en moed dat je zal je wel kunnen gebruiken. Ik weet wat het is als je met de Rechtbank te maken krijgt hoe dat je parten kan spelen. Meer kan ik daar helaas niet over kwijt. Maar maw ik kan je gevoel wel wat begrijpen als je hoofd vol met vragen zit waar je géén antwoord op weet of hebt ? Ik denk dat je je lot moet afwachten want het is toch de Rechter (voorzitter) die het allerlaatste woord heeft en de straf uitspreekt ? en je advocaat zal dan wel helpen om te zien wat die kan dien of welke stappen er kan gezet worden.

Je heb niet veel keuze dan wachten , ja heel vervelend maar zo is het ?

peter83
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#15 , 09 mei 2019 22:58

Vluchten is nooit een optie en vaak wordt je dan dubbel en dik aangepakt. En mocht je dat wel doen dan is de kans groter dat je er een grote pak extra problemen erbij krijgt zoals hier door andere ook al werd mede gedeeld. En de Rechtbank die is daar zeker niet mee opgezet als je de benen neemt , en dan laat je diere bare mensen achter die als je blijft zouden kunnen steunen enz. Wat je dan niet hebt als je ergens ver weg in een vreemd land zit met misschien een vreemde taal etc en heimwee kan het erger maken en dan kom je terug en dan .... ?

Ga een langs bij het CAW (centrum voor algemeen welzijn) zij doen ook aan schuld bemiddeling. Of het OCMW maar ik weet niet of dit wel kan als je zelfstandige bent zoals je schrijft ?

Je zou bv ook nog kunnen gaan huren met en dat je deels zelfs betaald en het ander deel door bv het OCMW bij gepast wordt. Maar dan zal je moeten uitvissen ? Eén zaak is zeker je leven zal een hele andere wending krijgen en goeie steun zal je nodig hebben vermoed ik ?

Oh ja je kan helemaal gratis en echt gratis advies inwinnen van een jurist (e) via eerste lijns hulp bij een justitiehuis in je buurt. En ook nog allerlei andere zaken.

Ik wens je heel veel strekte en moed dat je zal je wel kunnen gebruiken. Ik weet wat het is als je met de Rechtbank te maken krijgt hoe dat je parten kan spelen. Meer kan ik daar helaas niet over kwijt. Maar maw ik kan je gevoel wel wat begrijpen als je hoofd vol met vragen zit waar je géén antwoord op weet of hebt ? Ik denk dat je je lot moet afwachten want het is toch de Rechter (voorzitter) die het allerlaatste woord heeft en de straf uitspreekt ? en je advocaat zal dan wel helpen om te zien wat die kan dien of welke stappen er kan gezet worden.

Je heb niet veel keuze dan wachten , ja heel vervelend maar zo is het ?
Bedankt voor je reactie. Ookal heb ik deze problemen zelf veroorzaakt, het is inderdaad verschrikkelijk stresserend. Het vreet al twee jaar aan me en ik pieker me dagelijks suf over de opties. Of liever over het feit dat ik geen opties zie. De boete afbetalen, daar heb ik geen probleem mee, gestraft worden ook niet, maar al mijn ambitie en mijn hele leven moeten weggooien voor een paar stomme fouten in het verleden, voor de rest van mijn dagen een dead end job moeten doen enkel zodat de deurwaarder loonbeslag kan uitvoeren, verplicht wordt tot een leven dat ik niet wil leiden, nee, dan spring ik nog liever van een brug.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”