Geen uitweg meer met schulden

verbiestl
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Geen uitweg meer met schulden

#1 , 12 mar 2019 01:59

Ik ben een alleenstaande, full time werkende moeder van een zoon van 16jaar. Ik heb altijd geprobeerd mijn plan te trekken op financieel vlak. Maar na dat mijn ex vriend, het huis dat ik huur, heeft proberen in brand te steken en ik nu moet opdraaien voor de schade (aangezien mijn brandverzekering niet meer in orde was), zit ik serieus in de financiële problemen.
Heb 4jaar geleden even collectieve schuldbemiddeling gehad omdat ik niet anders kon omwille van de kosten van de brandschade. Maar ik ben 3maanden thuis moeten blijven van mijn werk omdat ik geopereerd moest worden, het heeft 3maanden geduurd eer ik geld heb ontvangen van de ziekenkas, maar inmiddels was de collectieve schuldbemiddeling al stopgezet aangezien ik 3maanden geen inkomen had. Gevolg hiervan is dat ik de eerste 5jaar geen collectieve meer kan aanvragen.
Ondertussen dat 4jaar geleden en zit ik nog dieper in de problemen, het duurt nog een jaar eer ik terug collectieve schuldbemiddeling kan aanvragen maar ik sta op het punt uit mijn huis gezet te worden door achterstallige huur, de elektriciteit en water kan elk moment afgesloten worden. Mijn auto is al in beslag genomen en zit er helemaal onderdoor door de zorgen, zie geen oplossing meer om van mijn schulden af te raken en terug een normaal leven te lijden. Bij het ocmw kunnen ze mijn niet verder helpen omdat de schuld te hoog is.
Ik ben teneinde raad. Heb ik nog een andere oplossing om schuldenvrij te worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2019 06:41

Schulden vrij worden ?
Wie zou er u schulden moeten betalen dan ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

verbiestl
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2019 06:54

Ik uiteraard maar op deze manier geraak ik er nooit uit. Ik betaal iedere maand af maar het lukt mij gewoon niet om alle schuldeisers tevreden te stellen.
Zonder hulp zoals van ocmw of collectieve schuldbemiddeling, zie ik geen einde aan deze ellende komen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”