Geld

Kimvanhie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Geld

#1 , 10 mar 2019 17:41

Hallo ik en mijn man hebben al moeilijke jaren achter de rug met schulden op een dag kwam de mama van mijn man aan de deur gebeld met voorstel dat zei de rest van de schulden wild afbetalen ze stond erop nu jaar later wild ze al het geld dat ze betaald heeft zo terug met advocaat kan ze dit zo maar want ze heeft wel bewijzen dat ze die betaald heeft op haar rekening maar wij hebben nooit iets moeten terug betalen kan ze dit zomaar terug eisen via advocaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2019 17:47

Heb je ooit een overeenkomst getekend dat je die nu moet terug betalen ???

En laat je zeker niet afschrikken omdat zij een advocaat heeft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kimvanhie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 mar 2019 12:34

Wij hebben niets getekend omhet terug te betalen zij heeft wel bewijzen staan op bankrekening dat het betaald is van haar rekening

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 mar 2019 12:38

Dit is mooi van deze mama
Waarom zouden ouders niet iets mogen betalen voor hun kinderen, dit is niet noodzakelijk een lening, maar een cadau
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 11 mar 2019 12:59

Beste

Jullie kunnen gewoon stellen dat dit als bankgift gegeven werd en niet als lening. Het is aan tegenpartij om te bewijzen wat zij claimt. Zij moet bewijzen dat het om een lening ging en daar de nodige bewijzen (leencontract/geschreven stukken) van voorleggen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Kimvanhie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 mar 2019 14:39

Ok dank u moet ik ook een advocaat aan gaan met dat zij1 heeft nu

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 mar 2019 14:56

Ik zou niets doen tot er een schriftelijke aanmaning komt van de tegenpartij of haar advocaat. Als er schriftelijk iets komt onmiddellijk aangetekend betwisten. Juist op je woorden letten hoe minder je erin zet hoe beter. Al wat je erin zet kan tegen je gebruikt worden als erkenning van schuld.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”