nationale kamer van gerechtsdeurwaarders

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

nationale kamer van gerechtsdeurwaarders

#1 , 09 mar 2019 14:08

Ik heb een aanvraag gedaan bij de nationale kamer van gerechtsdeurwaarders en ik kreeg maar een melding met het beslag van mijn dochter, dit betekent dat er geen andere beslagen of deurwaarders achter haar zitten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2019 15:36

Dit wil niks zeggen, een gerechtsdeurwaarder zit en is beperkt per Arrondissement .en er zijn er nog 12 in België, vroeger zelfs. 27
En niet van alle schulden word er een rechtszaak gemaakt en van alle vonnissen worden ook niet onmiddellijk betekend, want dit alles moet de schuldeiser eerst betalen .
Dus de deurwaarders kunnen dit ook niet altijd exact weten.

Het is aan de schuldenaar die het zou moeten weten waar hij nog schulden heeft, die eens boven water kan komen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2019 20:41

jamaar wat ik bedoelde in principe kijken ze of dat er geen andere schulden zijn bij andere deurwaarders ofzo en bleek enkel een deurwaarder bij mijn dochter en dat kreeg ze als antwoord dus betekent dat ze overal zijn gaan vragen?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mar 2019 21:59

Hoe zouden ze dit kunnen half Belgie afzoeken of je dochter ergens schulden heeft ??

Als ze schulden heeft dan komen die wel ooit boven water .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 mar 2019 16:41

wel de deurwaarder ging bekijken of dat er geen andere schulden zouden zijn voor het loonbeslag op te heffen, dan kijken ze toch in heel Belgie bij de deurwaarders toch?

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 mar 2019 16:05

deurwaarders komen enkel in actie wanneer ze een opdracht hebben en een uitvoerbare titel hebben. Ze beschikken helaas niet over een glazen bol om te zien als er nog andere schulden zijn waarvoor de schuldeiser nog niet in actie is gekomen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 mar 2019 17:50

In het Centraal Bestand van de Beslagberichten worden alle tenuitvoerleggingen van alle gerechtsdeurwaarders over gans België opgenomen. Dit betekent dus dat men daar niet kan zien welke schulden er zijn waarvoor nog geen tenuitvoerlegging werd aangevat. Dus buiten de schuld die door de Nationale Kamer van de Gerechtsdeurwaarders werd meegedeeld zitten er (nog) geen deurwaarders achter uw dochter aan.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”