Loonbeslag

Holly134
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Loonbeslag

#1 , 08 mar 2019 16:38

Een vraagje.
Ik ben 25jaar, woon nog thuis en doordat ik terug studeer dop ik.
Door een tegenslag heb ik een brief gekregen dak ik loonbeslag zou kunnen krijgen.
Iemand een idee of dit mag als je dopt en zo ja hoeveel ze dan mogen afhouden? Mijn dop nu is sowiso niet meer dan 1000 euro omdat ik nog thuis woon.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mar 2019 17:15

Ze kunnen u niks in houden

onder de 1128€ per maand kan er geen beslag gelegd worden, tenzij voor onderhoudsgeld voor een kind of ex vrouw, maar volgens je ouderdom zal dit niet het geval zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 08 mar 2019 18:11

De schuld verdwijnt wel niet en groeit alsmaar aan (tenzij je in schuldbemiddeling gaat). Als je thuis woont heb je ws weinig kosten en kan je misschien toch een afbetalingsregeling overeenkomen met de schuldeiser(s)

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 08 mar 2019 19:51

Maar deurwaarder kan wel een deel van de inboedel van uw ouders komen opladen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mar 2019 19:53

Zoals Sirkii schrijft is dit toch zo geen slecht idee niet.

En ga misschien eens naar een dienst, misschien eerst ocmw raadplegen om inlichtingen hulp bij schulden een aflossing voor te stellen eventueel met hun intresten te verminderen, en automatisch gaan dan ook de kosten verminderen.

Je bent nog veel te jong om je voeten te vegen aan je schulden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”