Kredietopening

Evib
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

Kredietopening

#1 , 08 mar 2019 07:19

Goedemorgen
Ik heb eens een vraag over een kredietopening van Cofidis.
Ja ik weet dat het stom is. Maar ik woonde samen met mijn vriend en hadden veel schulden. Stonden nog niet op de zwarte lijst. We betaalde maandelijks voor meer dan 600 euro aan afbetalingen en schulden.
En dan de gewone rekeningen nog en twee kleine kinderen
We hadden toen eens gezien voor een kredietopening aan te gaan van 10.000. Dan konden we alles betalen en betaalde we minder af per maand.
Ik werkte voltijds en mijn vriend was invalide. Toch hebben we het gekregen.

Maar toen het geld effectief op onze rekening stond eiste hij de helft voor een andere auto want hij had toch meegetekend.

Hij was zeer agressief tegenover mij en heb dus toegeven. Maar nu kon ik niet alles betalen van rekeningen en moesten we dus nog veel betalen per maand. De eerste maanden lukte dat. Nadien niet meer. Dus via een incassobureau en zwarte lijst.
Mijn belastingen werden elk jaar daar op gestort. Intussen al 5 jaar ongeveer. Was telkens rond de 1000 euro. Voor de rest betaalde ik elke maand ongeveer 60 euro af. Kon niet meer. Dus veel intrest. Nu zijn mijn vriend en ik al twee jaar uit elkaar en ik betaal gewoon elke maand nog een beetje en mijn belastingen en deel van vakantiegeld gaat er automatisch heen. Nu staat er nog steeds 7000 euro open. 4000 euro intrest intussen. Is aant lopen van 2009.
Maar mijn ex vriend betaald niks kan ik eisen dat hij ook betaald. Zijn handtekening en naam staan mee op contract. Wel als mede lener. Maar heeft toch meebetaald hè
Ik heb al kei veel betaald en hij amper iets.
Ook niet dat we samen waren.
Zou ik eventueel via de rechtbank kunnen eisen dat hij de helft betaald. Want anders blijf ik gewoon nog jaren betalen en wil een nieuwe start met mijn nieuwe vriend maken

Alvast bedankt voor het antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 08 mar 2019 11:01

U kan inderdaad via de rechtbank eisen dat hij zijn deel betaalt, maar het klinkt niet alsof er bij hem veel te rapen valt. Pas dus op met bijkomende kosten (advocaat, dagvaarding, betekening vonnis) te maken die u mogelijk nooit kan recupereren. Een kei kan je het vel jammer genoeg niet stropen.
"sowieso" schrijf je zo.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 08 mar 2019 19:20

Wend u in eerste instantie tot de juridische dienst van OCMW of gemeente.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Evib
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mar 2019 19:32

Ja ik ga inderdaad eens naar de jurist gaan van het Ocmw en het daar voorleggen. En als ik kan bewijzen dat hij mee getekend heeft en ik kan bewijzen wat ik betaald heb moeten ze er toch rekening mee houden he

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mar 2019 19:35

En vraag daar ook wat je moet doen om een pro deo advocaat te krijgen, ik veronderstel dat je daarvoor wel in aanmerking zal kunnen komen, zodat je toch een advocaat heeft, om je rechten te laten gelden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”