deurwaarder/schuldeiser en afbetaalplan

ploeteraar
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

deurwaarder/schuldeiser en afbetaalplan

#1 , 06 mar 2019 18:59

Hoi iedereen,

Ben de laatste tijd wat in de problemen gekomen en heb links één en ander laten liggen waaronder een grote schuldeiser en nu zit ik natuurlijk met een beslag. (17.000€)

Ik heb contact opgenomen met de deurwaarder en een afbetaalplan aangevraagd en direct een betaling gedaan van 500€ wat natuurlijk wat weinig is.

In het afbetaalplan stel ik wekelijkse betalingen voor van meer dan 200€.

De deurwaarder stel dat ik bijkomend nog best een bedrag van een 700€ betaal voor ze het afbetaalplan voorleggen aan de schuldeiser. dit bedrag dient deze week betaald te worden.

Ok dat gaat nog lukken normaal gezien. Dan zou ik één week 1/15de van de schuld voldaan hebben.

Extra uitleg deurwaarder, ik weet niet of de schuldeiser akkoord gaat gaan met het voorstel van ongeveer 1000e per maand. Ik zeg ik wil eventueel nog wel een beetje verhogen maar veel meer kan niet.

De uitleg die je dan krijgt, tja dan zal er opgeladen worden. Of je moet direct een bedrag van 5000-7500e kunnen betalen. Right waar moet ik die halen.

Desondanks het om een ruime som gaat is er tijdens het beslag maar een par dingen opgeschreven wat in een verkoop max 2500€ zal opleveren met veel geluk.

Is een schuldeiser dan niet beter met een afbetaalplan wekelijks dat ze kunnen controleren dat er wekelijks betaald zal worden dan kunnen ze eventueel nog overgaan tot verkoop als ik het niet volg.

Wat zijn jullie raadgevingen? Zit op vandaag 2 weken voor verkoop

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3792

#2 , 06 mar 2019 19:15

Het beste wat je nu kan doen, is alle kredietinstellingen afschuimen en een persoonlijke lening aangaan.
Er zal er hopelijk wel eentje bij zitten die dit toestaat.

Geen geld hebben, en de deurwaarder moet een verkoop doen, zal netto sowieso erger zijn op financieel vlak voor jou.

Weet dat de schuldeiser inderdaad een afbetaling kan weigeren, en daar sta je dan.

Een tweede tip: ga naar het OCMW. Mogelijks kunnen zij iets betekenen voor u. De kans is echter reëel dat ze dit pas zullen kunnen doen als het te laat is.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2019 19:38

het eerste wat je zeker niet mag doen is juist een nieuwe lening aan gaan, meen maakt geen put om een ander te vullen, eerste les schuld bemiddeling .
Kijkt eerst eens naar de lijst wat een deurwaarder kan opladen, en je maakt de afweging met je ouderdom.

op1128€ inkomen kan men niks beslag leggen !!!!

Tot 1462€ kan men maximum 104,30€ beslag leggen .

Dus je heeft zeker altijd 1358€ beslag vrije inkomen !!!!

Zeg ook dit moet je bekijken hoe oud je bent !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

ploeteraar
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 mar 2019 11:51

Om jullie op de hoogte te houden, er is een afbetaalplan rond gekomen einde vorige week. Niet weinig per week, maar zeker niet onhaalbaar.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”