Medecontractant persoonlijke lening

Thomas92j
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Medecontractant persoonlijke lening

#1 , 06 mar 2019 08:36

Hallo, ik ben met mijn ex partner een persoonlijke lening aangegaan. We woonden alleen maar feitelijk samen.

Het geld was puur voor de partner, er was een heel verhaal rond maar die zou de lening niet krijgen als ik niet meetekende. Uit liefde en vertrouwen tekende ik mee. Toen zijn de problemen begonnen.

Partner en ik zijn contractant
Familie ex partner staat borg met woning
Blijkt dat de ex partner onbezoldigd in eigen zaak, betaalt lening niet en ik heb loonsbeslag.

Wat kan hieraan doen? Ik heb niets van dat geld gezien, maar de ex partner betaalt niets. Desolarideren kan niet omdat de ex partner onbezoldigd is in eigen zaak.

We hebben wel een document opgemaakt, een overeenkomst tussen natuurlijk personen, waarop staat dat de ex partner volledig instaat voor de betaling van lening. Is dat voldoende?

Ik zit wat met mijn handen in het haar. Ik heb ook mijn lening voor mijn woning bij de bank. Ik kan beide leningen niet afdragen en zeker niet als ik niets van dat geld heb gezien.

Dank jullie wel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 mar 2019 14:52

We hebben wel een document opgemaakt, een overeenkomst tussen natuurlijk personen, waarop staat dat de ex partner volledig instaat voor de betaling van lening. Is dat voldoende?
Dit kan voldoende zijn voor de regeling tussen u en uw ex-partner, maar voor de eigenlijke schuldeiser speelt dit document geen rol (die heeft daar immers niets meet te maken. Voor de schuldeiser tellen gewoon de namen op het contract). Deze laatste kan dus bij beiden (of één van beiden) de schuld opeisen. Het is daarna aan de schuldenaren om te bepalen wie wat bepaald. Daar kan het ondertekende document eventueel redding brengen, maar dan zal je daar toch voor naar de rechtbank moeten stappen, vrees ik.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2019 16:13

Dit ondertekent document is een vodje papier niet meer of niet min.

U bent ook de ontlener voor de bank, en dit onderling papier heeft er niks mee te maken.

En als u zonder werk valt, dan pas zal men naar de borg gaan .

Eerst gaat men naar de ondertekenaars van het leningscontract

Wat denk je ik ga me borg stellen maar ik ga ergens teken dat men maar bij een ander moeten zijn om geld te halen.
Zo werkt dit niet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 mar 2019 16:28

Dit ondertekent document is een vodje papier niet meer of niet min.
Voor de schuldeiser wel, ja, maar tussen te vraagsteller en de ex-partner is dit document zeker niet waardeloos. Op basis van dit document kan de vraagsteller naar de rechtbank stappen en alle door hem betaalde sommen aan de schuldeiser, terugeisen van zijn ex-partner (afhankelijk van de inhoud van dit document, uiteraard.)
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 07 mar 2019 19:56

Zowel Denlowie als WizardGandalf hebben gelijk.
De bank zal sowieso bij u de betaling vorderen.
U kan op basis van de onderlinge overeenkomst met uw ex de betaalde bedragen mogelijk terugvorderen.
Alleen moet blijken of u geld los krijgt van uw ex terwijl de bank onbetaald blijft...
Als uw ex onvermogend is valt er weinig te halen. Een vonnis geeft u echter ook een mogelijkheid om in de toekomst nog wat te halen...Indien uw ex ooit terug solvabel zou worden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”