Loonoverdracht.

zessebel
Topic Starter

Re: Loonoverdracht.

#31 , 03 jan 2016 21:24

Ik weet ook dat mijn vriendin destijds deze lening heeft aangegaan voor een zogezegde vriendin, en dat blijkt wel te kloppen want als ik terugga in de historiek van haar bankverrichtingen heeft zij 31/12/2014 10001€ doorgestort aan deze persoon. Weliswaar zonder contract (niet slim maar ze was ter goeder trouw). Ter waarde van die 10000€ zou zij dan genieten van bepaalde diensten, maar de persoon in kwestie is echter vroeger moeten vertrekken dan gepland, en mijn vriendin heeft geen diensten ontvangen ter waarde van 10000€, er moet nog een goede 4000€ overschieten, maar dat moet ik zelf is deftig nakijken. Langs die kant is er misschien ook nog iets te proberen? Of zie ik het daar ook verkeerd?
Aangetekende brief? Ingebrekestelling? Ik zeg maar iets...ik wil heel veel proberen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#32 , 04 jan 2016 06:12

Ik denk dat het enige realistische advies reeds door 3 of 4 personen gegeven werd; dat u dat niet wil aanvaarden is een andere zaak. U gaat enkel tijd en geld verknoeien door achter de incasso aan te gaan, niemand is gebaat bij een pyrrusoverwinning. Wat die lening betreft: bewijs dat maar eens...een ingebrekestelling en verzoek tot terugbetaling is goedkoop en dus te proberen maar als deze niet reageert of zegt dat het een betaling was en alle 'diensten' verstrekt werden, veel geluk ermee.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

zessebel
Topic Starter

#33 , 20 apr 2016 19:45

Ik kom even terug op dit onderwerp. Ik heb dus dat verzet aangetekend bij de werkgever en heb Fiducre ook laten weten dat ze hun boekje te buiten zijn gegaan. We hebben dan ook alles, tot op de laatste cent, teruggekregen.
Uiteindelijk terug contact gehad met Fiducre en er is een afbetalingsplan opgesteld dat door hen aanvaard is en dat tot op heden zonder enige problemen loopt. Zij hadden me ook gegarandeerd de overdracht van loon op te schorten, op voorwaarde dat het afbetalingsplan stipt opgevolgd wordt, wat zoals gezegd nog steeds zo is.
Ondertussen van Fiducre niks meer vernomen sinds 02/02/2016. Mijn vriendin heeft ook terug haar volle loon ontvangen.
Echter komt er weer iets anders uit de kast.
Mijn vriendin heeft recht op een belastingteruggave van 1760€. Gisteren krijgen we van FOD Financiën een brief met de melding dat de schuldeiser beslag legt op die teruggave. Er werd geen naam vernoemt. Na telefonisch contact werd haar bevestigd dat Fiducre die schuldeiser is.

Kunnen zij dit ook doen? Er is een afbetalingsplan wat stipt gevolgd wordt, waarom dan nog andere gelden afhouden? Ook hebben we van Fiducre geen enkel schrijven ontvangen met hun voornemen dat ze de belastingteruggave gingen aanslagen.
De verzetsbrief ligt wederom klaar...

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”