Openstaand saldo lening

Lanox
Juridisch actief: Nee

Re: Openstaand saldo lening

#31 , 07 jul 2015 16:28

6 lijstjes. :)

Waarvan een groot deel op papier. :-)

En ik blijf er bij: dat is hun werk, niet het mijne. Als zij beweren dat 'k achtersta moeten ze het kunnen bewijzen ook.
Nee, 2 lijstjes: het transactie overzicht en uw aflossingstabel.
Het probleem voor de bank begint waar uw transactieoverzicht afwijkt van de aflossingstabel, en dat is waar u al heel de tijd naar vraagt.

Indien u niet akkoord bent met de vaststelling van de bank dient u het transactieoverzicht te vergelijken met uw eigen administratie, en dit gaat de bank onder geen enkele omstandigheid voor u doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT
Topic Starter

#32 , 07 jul 2015 17:20

Ik vroeg waar de achterstand aan lag.... Dat is een vraag waar zij op MOETEN kunnen antwoorden. Anders kunnen ze blijven beweren dat er een achterstand bestond.

En nee, 6 lijstjes.

Aan de aflossingstabel heb je hier niets, je kan enkel iets zeggen door hun transactieoverzicht te vergelijken met de betalingen die je effectief uitgevoerd hebt. 5 rekeningen geeft 5 lijstjes, en het overzuicht dat zij mij geven. Zijnde 6

Lanox

#33 , 07 jul 2015 19:28

Dat ziet u dus verkeerd. Uw problemen beginnen pas als de bank van oordeel is dat u het schema van de aflossingen niet correct volgt. Dit wordt vastgesteld door de aflossingstabel (=theorie) te vergelijken met het transactieoverzicht (=praktijk zoals de bank het ziet). Dit is de enige vraag die u in dit topic tot in den treuren blijft herhalen.

Pas daarna, als u denkt dat de bank het verkeerd voor heeft dient u dit te betwisten door het transactieoverzicht te vergelijken met uw bankafschriften (=praktijk zoals u het ziet). En nogmaals, deze laatste stap dient u alleen te zetten, daar gaat de bank u echt niet bij helpen.

Reclame

FreelancerIT
Topic Starter

#34 , 07 jul 2015 19:53

Dat ziet u dus verkeerd. Uw problemen beginnen pas als de bank van oordeel is dat u het schema van de aflossingen niet correct volgt. Dit wordt vastgesteld door de aflossingstabel (=theorie) te vergelijken met het transactieoverzicht (=praktijk zoals de bank het ziet). Dit is de enige vraag die u in dit topic tot in den treuren blijft herhalen.

Pas daarna, als u denkt dat de bank het verkeerd voor heeft dient u dit te betwisten door het transactieoverzicht te vergelijken met uw bankafschriften (=praktijk zoals u het ziet). En nogmaals, deze laatste stap dient u alleen te zetten, daar gaat de bank u echt niet bij helpen.
En dat is wat onacceptabel is...

Het enige wat telt is dat het bedrag dat volstort is, de wijze waarop is irrelevant zolang het maar binnen de regels is, wat hier ook het geval was. Dus als ze beweren dat ik een achterstand heb dienen ze dat te kunnen bewijzen, plain and simple.

Net zoals een rechter van de bank dat gaat vereisen... Anders maken we ze het wel heel makkelijk.

Ik bezie die dingen logisch, daar is nooit iets verkeerds aan. Als mensen of instanties dingen doen die daar van afwijken gaan zij per definitie de mist in. Net zoals de bank hier. Als ik vraag waar een achterstand aan ligt is het de normaalste zaak van de wereld dat ze mij kunnen zeggen wat er volgens hen niet volstort is. Hadden ze nu gewoon gezegd dat er volgens hen een achterstand nog openstaat van xx/yy/zzzz had ik hun gelijk op die transacties kunnen wijzen en was dit allemaal nooit nodig geweest.

Spreken van een aflossingstabel is in dit geval zelfs de grootste onzin die er bestaat... Afwijken van die tabel op zich creëert op zich geen achterstand...

Voor hen is het 9 kansen op 10 gewoon drukken op een knop (ik heb al software geschreven voor banken...), in mijn geval vereiste het het verzamelen van afschriften (papier en digitaal) van 6 rekeningen over een periode van 8 jaar, als ook het opzoeken van stortingsbewijzen in kaften die lagen opgeborgen op de zolder. Die dan deels manueel vergelijken met wat zij mij hadden opgestuurd.

Ik vroeg hen gewoon hun werk te doen, het anders bekijken is een blijk van lage intelligentie. Ze hadden mij op zijn minst een startpunt moeten geven.

Dit gezegd zijnde heb ik er weinig goesting om nog veel woorden aan vuil te maken. Ik ben in het gelijk gesteld tenslotte, en heb een compensatie gekregen.

Dat is op zich al een blijk van de correctheid van mijn positie/houding.

FreelancerIT
Topic Starter

#35 , 07 jul 2015 19:57

Kan deze topîc gesloten worden, het liefst zonder verdere nutteloze commentaar...

Jackrussell

#36 , 07 jul 2015 20:00

Als de bank een betaling mist, kunnen ze op een rijtje zetten wat ze willen, maar dan missen ze een betaling. Dat kan zijn omdat er niet betaald is of omdat er in de systemen iets foutief is verwerkt. Een uitdraai uit het systeem en daaruit zal blijken dat er dan een betaling mist. Als u van mening bent dat dat niet klopt, dan zult u moeten laten zien dat er wel betaald is. De gegevens van die betaling helpen de bank ook om die betaling te lokaliseren. Vaak is die dan verkeerd geboekt o.i.d.

Ik ken ook wel bedrijven die geen heel handig systeem hebben en die alles handmatig op een rijtje moeten zetten. Dat kost ze 'n uur werk (of meer als de betalingen erg rommelig verlopen) en daar zullen ze meestal geen trek in hebben. Ze wachten dan liever op de betalingsgegevens en vergelijken die dan met wat ze ontvangen hebben.

Lanox

#37 , 07 jul 2015 20:12

Het enige wat telt is dat het bedrag dat volstort is, de wijze waarop is irrelevant zolang het maar binnen de regels is, wat hier ook het geval was. Dus als ze beweren dat ik een achterstand heb dienen ze dat te kunnen bewijzen, plain and simple.
En dat bewijs hebben ze geleverd: aflossingstabel+transactieoverzicht. Of dacht u nu echt dat men gewoon een lening kon afsluiten en dan niet meer betalen? De bank kan immers op geen andere redelijke wijze bewijzen dat de schuldenaar niet betaald heeft.
Spreken van een aflossingstabel is in dit geval zelfs de grootste onzin die er bestaat... Afwijken van die tabel op zich creëert op zich geen achterstand...
Ik denk dat er voor u nog een carrière is weggelegd in de Griekse politiek. Daar resideert op dit moment ook een strekking met hetzelfde gedachtengoed.

sloeberken

#38 , 07 jul 2015 22:27

Ben al een tijdje dit onderwerp aan volgen, heb maar één conclusie waar geen orde is, duiken er problemen op.
Als je beleeft en vriendelijk naar de betreffende bank gaat, word je op een snelle manier geholpen.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 07 jul 2015 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sloeberken

#39 , 07 jul 2015 22:27

Kan deze topîc gesloten worden, het liefst zonder verdere nutteloze commentaar...
Waarschijnlijk het verstandigste.

Jackrussell

#40 , 07 jul 2015 22:34

waar geen orde is, duiken er problemen op.
Correct.

FreelancerIT
Topic Starter

#41 , 07 jul 2015 22:47

Als de bank een betaling mist, kunnen ze op een rijtje zetten wat ze willen, maar dan missen ze een betaling. Dat kan zijn omdat er niet betaald is of omdat er in de systemen iets foutief is verwerkt. Een uitdraai uit het systeem en daaruit zal blijken dat er dan een betaling mist. Als u van mening bent dat dat niet klopt, dan zult u moeten laten zien dat er wel betaald is. De gegevens van die betaling helpen de bank ook om die betaling te lokaliseren. Vaak is die dan verkeerd geboekt o.i.d.
Daar draait het mij nu juist om. Ik moest weten wanneer ze een transactie gemist zouden hebben. Een klein kunstje lijkt me gezien ik elke maand mooi het juiste bedrag afloste... Als er dan ergens een stuk mist.. wat kan er nu makkelijker zijn dan dat?
Ik ken ook wel bedrijven die geen heel handig systeem hebben en die alles handmatig op een rijtje moeten zetten. Dat kost ze 'n uur werk (of meer als de betalingen erg rommelig verlopen) en daar zullen ze meestal geen trek in hebben. Ze wachten dan liever op de betalingsgegevens en vergelijken die dan met wat ze ontvangen hebben.
Als zo'n bedrijf een bank is - zoals hier - kan dat serieus falikant aflopen...

Het erge was dat ze nadat ik ze op hun fout wees (het ging hem om 2 stortingen bij hun aan het loket) ze me direct konden zeggen: dat kan want daar is die achterstand begonnen...

FreelancerIT
Topic Starter

#42 , 07 jul 2015 22:55

En dat bewijs hebben ze geleverd: aflossingstabel+transactieoverzicht. Of dacht u nu echt dat men gewoon een lening kon afsluiten en dan niet meer betalen? De bank kan immers op geen andere redelijke wijze bewijzen dat de schuldenaar niet betaald heeft.
Dat zijn geen bewijzen, komt eerder neer op dat ze zeggen van kijk: hier heb je wat we denken ontvangen te hebben, doe de rest zelf maar.
Bovendien... blijkbaar gaat dit al iets zijn waar uw microbrein al moeilijkheden mee gaat hebben: als het om interesten had gegaan had ik die uit geen 1 van de 2 kunnen afleiden...

Anders gezegd: bewijskracht 0.
Ik denk dat er voor u nog een carrière is weggelegd in de Griekse politiek. Daar resideert op dit moment ook een strekking met hetzelfde gedachtengoed.
Een derger
Over zo'n ronduit ACHTERLIJKE opmerking ga ik zelfs niet reageren...

FreelancerIT
Topic Starter

#43 , 07 jul 2015 22:58

Ben al een tijdje dit onderwerp aan volgen, heb maar één conclusie waar geen orde is, duiken er problemen op.
Als je beleeft en vriendelijk naar de betreffende bank gaat, word je op een snelle manier geholpen.
Ik ben 2 maand beleefd & voorkomend gebleven.

Niets leek te helpen, ik kreeg de indruk dat ze enerzijds daar liever lui zijn dan moe, anderzijids er van overtuigd zijn dat niemand het risico gaat lopen om dit tot op de rechtbank te laten komen.

Wat ik gewonnen had gezien er effectief GEEN achterstand bestond.

Pas toen ik hen er op wijs dat zij een fout hadden gemaakt kreeg ik eindelijk het antwoord waar ik dan 3 maand op lag te wachten...

sloeberken

#44 , 07 jul 2015 23:07

Pas toen ik hen er op wijs dat zij een fout hadden gemaakt kreeg ik eindelijk het antwoord waar ik dan 3 maand op lag te wachten...
Eind goed en opgelost, spijtig dat het zo lang heeft moeten duren. En daar de fout bij de bank zelf lag, was een kleine attentie op zijn plaats geweest.

FreelancerIT
Topic Starter

#45 , 07 jul 2015 23:15

Ze hebben de openstaande kosten laten vallen. Dat was al iets.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”