lening door ouders aan school

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: lening door ouders aan school

#16 , 14 apr 2016 14:20

nee, dat zou enkel willen zeggen dat er geen geschreven leningsovereenkomst is. Niet dat er geen leningsovereenkomst is, daar kan elk ander vorm van bewijs voor tellen. Wij betwisten niet dat er een lening was (kan zelfs waarschijnlijk teruggevonden worden in de oude verslagen van de AV en RVB)
Probleem is dan wel dat je totaal geen bewijs hebt van wie de lening al dan niet aangegaan is. Logischerwijze één of meerdere titularisen van de gemeenschappelijke rekening (mama en papa, of mama apart of papa apart).
dat wil die ene partij niet...
Welke partij wenst dit niet? Papa of mama?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 14 apr 2016 14:25

Van welke rekening dit ook komt heeft weinig belang, hij die ondertekende is de belanghebbende.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

#18 , 14 apr 2016 14:35

Welke partij wenst dit niet? Papa of mama?
papa.
Van welke rekening dit ook komt heeft weinig belang, hij die ondertekende is de belanghebbende.
ergens vrees ik het ook. Maar wat dan met de verlenging van de overeenkomst, da's gedaan door de mama... is zij dan de belanghebbende?

Ik heb het voor alle duidelijkheid niet vermeld, maar het exacte bedrag is zo laag (1000 euro, al dan niet te delen door twee), dat het ons eerder een princiepskwestie van de papa lijkt. Wij zijn ook, door de betrokkenheid van beide ouders, er 100% van overtuigd dat het een gemeenschappelijk bedrag was.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#19 , 14 apr 2016 15:04

Tja, als de papa het volledige bedrag terugeist, maar verder niet wil overeenkomen met de mama... Welke argumentatie voert de mama zelf aan om de helft van het bedrag terug te krijgen?

Mij lijkt het nog steeds dat het volledige bedrag aan de vader dient teruggestort te worden, en de moeder zich dan tot de vader moet wenden om de helft van het bedrag terug te eisen, eerder dan dat de moeder de helft van het bedrag van de school zelf eist... Misschien voldoet het leningscontract niet aan de vormvereisten, maar het blijft wel een ondertekend document, natuurlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#20 , 14 apr 2016 15:22

Welke ook de overeenkomst is tussen mama en papa, is niet het probleem van de school, de verlenging getekend door mama heeft geen enkele eigendom waarde. Bij een feitelijke samenwonend koppel is niets gemeenschappelijk, enkel wat ze zelf overeenkomen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”