#25 , 01 feb 2016 15:35
De vraag is inderdaad of er een bewindvoerder en/of vertrouwenspersoon werd aangesteld, of de grootmoeder gewoon een volmacht heeft gegeven aan de persoon in kwestie ('lastgeving'). Een bewindvoerder wordt niet 'zomaar' aangesteld vanaf een bepaalde leeftijd; er moet een vraag zijn en eea moet worden gestaafd met medische attesten voor de vrederechter. De bewindvoerder kan ook niet om het even wat doen en moet rekenschap geven van zijn daden.
Voorts lijkt het me niet per definitie 'agressief' dat de zoon -gesteld dat die inderdaad legitiem de belangen van uw grootmoeder behartigt- een goed beeld wenst te krijgen van de schuldsituatie van iemand die zich bij haar wenst te domiciliëren. Gelet op de gevolgen die dit kan hebben vind ik dat persoonlijk eerder een daad van voorzichtig bewind.
Bij onenigheid tussen de kinderen lijkt het me evenwel aangewezen om een externe bewindvoerder te overwegen zoals een advocaat. Dat betekent echter niet dat deze 'toegeeflijker' zou zijn ivm de zaak van deze samenwoning en domiciliëring.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.