#19 , 08 dec 2015 18:42
De verjaringstermijn van 10 jaar begint te lopen van de opeisbaarstelling, daarom dat die datum zo belangrijk is. Indien u stopt met betalen in stel, oktober 2004 en het wordt ineens opeisbaar gesteld in januari 2005, dan begint de 10-jarige termijn te lopen dan, tot eind december 2014. Stel dat ze u volgens de vormvereisten vóór eind december 2014 in gebreke stellen dan begint een stuitingstermijn van 1 jaar te lopen vanaf de ingebrekestelling. Als ze u voor eind december 2014 dagvaarden dan hangt u. Alles volgens dat voorbeeld.
Indien men de opeisbaarstelling aan u niet kan bewijzen, hetgeen blijkbaar volgens uw uitleg het geval is:
Alles verjaart (om een lange uitleg kort te maken) 5 jaar na de laatste vervaltermijn, dus hier is alles verjaard op uiterlijk 16/01/2011. Voor de volledigheid: het is niet zo eenduidig simpel als ik hier in 1 zin weergeef maar daar komt het op neer.
Zelfs in een worst case scenario (voor u) zal u echter van een groot stuk der intresten verlost zijn en m.i. is er een goede kans dat u er gewoon helemaal vanaf bent.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.