Begrijpen, wie begrijpen kan

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

Re: Begrijpen, wie begrijpen kan

#16 , 04 okt 2014 22:34

Ik ga uit van de veronderstelling dat u veroordeeld werd om aan het slachtoffer dezelfde schade te vergoeden, die ook door Ethias gevorderd wordt.

Dit had nooit mogen gebeuren. Een slachtoffer van het arbeidsongeval moet de vergoeding vorderen van de verzekeraar arbeidsongevallen. Deze verzekeraar kan de schade vorderen van de aansprakelijke. Deze schade kan door het slachtoffer niet van de aansprakelijke gevorderd worden. U bent ten onrechte veroordeeld om deze schade aan het slachtoffer te betalen.

U zit wel met een groot probleem. Het slachtoffer heeft een vonnis dat het tegen u kan laten uitvoeren ....

Kan u hiertegen iets ondernemen? Het enige wat ik zie is een vordering tot herroeping van het gewijsde (art. 1132 Ger. W.). Ik ga er dan van uit dat u niet wist dat het om een arbeidsongeval ging.

Maar daar zit u met het probleem dat een dergelijke vordering moet ingesteld worden binnen de zes maanden na het ontdekken van de ingeroepen grond.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
layschips
Topic Starter
Berichten: 8

#17 , 05 okt 2014 00:33

Nee, het komt er gewoon op neer dat ik buiten weten van hun advocaat een overeenkomst heb gesloten met de schuldeiser, die niet op de hoogte was blijkbaar of door een vergissing niet door had dat ik al met loonbeslag zat hiervoor. De schuldeiser voelde zich ook bedrogen, maar ging toch akkoord dat ik ondertussen het afgesproken bedrag voorlopig verder moest betalen. Had gezegd dat na 5 jaar mijn financiele situatie zou verbeteren. Nu eisen de gerechtsdeurwaarders dat ik toch nog betaal. Aangezien de advocaat als ook de schuldeiser niets laten weten aan de gerechtsdeurwaarder over dit akkoord.

Heb zelf het contract tussen mij en de schuldeiser en de reeds gedane betalingen netjes doorgestuurd naar de deurwaarder. Toch blijven zij dit negeren en dreigen met onmiddelijke betaling van de schuld.
Ik ga maandag met alle papieren langs de balie van advocaten voor eerste gratis juridish advies omtrent dit probleem...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#18 , 05 okt 2014 08:05

Is de advocaat van de tegenpartij die de deurwaarder opdracht geeft. Ga zo snel mogelijk naar het OCMW, misschien kunnen zij nog bemiddelen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”