Mijn excuses voor niet te antwoorden, maar wil toch een update geven
Ik heb dus nooit een phising mail ontvangen om mijn gegeven te verifiëren of te updaten. Als ik dan toch zoiets zou krijgen, dan zou ik dit al niet doen via een link in de email. Ik zou dan gewoon naar de site surfen en daar eerst inloggen.
Zoals gezegd kon ik niet meer inloggen met mijn oud paswoord/email, ik heb dus nieuwe gegevens moeten invoeren om in te loggen.
Ik ben dus de dag na de brief van het incassobureau gaan klacht neerleggen bij de lokale politie. Heb diezelfde dag ook alle illegale transacties betwist via paypal hun website.
Het gevolg is dat ik nu van -578,xx euro naar +313.14 euro ben gegaan. Ik heb dus zelf meer geld teruggekregen dan dat er effectief opstond

Hierna heb ik een screenshot + kopie van het verhoor via aangetekende brief opgestuurd naar het incassobureau. Tot op heden heb ik nog niets nieuws van hen gehoord. Nu ik ga er vanuit dat als ik niet meer "in het rood" staat bij Paypal, dan hun Belgisch incassobureau geen reden meer heeft om mij te vervolgen.
Beste Tom,
Waaruit lijdt jij af dat het zou zin gebeurd door een phishing mail?
Hieruit:
Nu bij het inloggen op mijn paypal account werd ik verplicht om een nieuw paswoord op te geven alsook nieuwe geheime vragen/antwoorden.
Je zou het kunnen navragen bij PayPal zelf, maar PayPal vraagt normaal gezien NOOIT zomaar om uw wachtwoord te veranderen en al zeker niet om nieuwe geheime vragen te bedenken (tenzij je hen explicitiet gemeld hebt dat je EN je wachtwoord EN je geheime vragen vergeten bent, maar wees maar zeker dat ze je dan eerst even telefonisch contacteren). Phishing sites daarentegen zullen WEL vragen naar een nieuw wachtwoord en vragen. Waar ze ook naar vragen is dan uw HUIDIG passwoord. Het is net daarin dat ze geïnteresseerd zijn.
Je moet ook wat realistisch zijn: er zijn twee zaken die de TS vermeldt:
1. Hij heeft de vreemde vraag gekregen zijn wachtwoord te wijzigen (waarbij ook hoogst waarschijnlijk om zijn oude wachtwoord in te geven).
2. Er worden vreemde transacties gedaan met zijn account.
Je moet geen genie zijn om een héél sterk vermoeden te hebben dat 2 het gevolg is van 1, niet?
Je moet precies wel een genie zijn om heden en verleden tijd niet door elkaar te smijten.
De transacties hadden plaatsgevonden in de maand MAART. De brief heb ik pas gekregen begin MEI. Toen heb ik pas ingelogd rechtstreeks op de SITE van paypal en hebben ze mij achter een nieuw paswoord en geheime vragen gevraagd. Toen ik inlogde stond er ook de melding dat mijn paypal account momenteel beperkt stond (logisch als je in het negatief bij hen staat)