schulden na loonbeslag

Jan82
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

schulden na loonbeslag

#1 , 22 mei 2025 14:08

Ik had 11 maand lang loonbeslag.
Op zich heb ik er geen probleem mee, ik was zelf in fout gegaan.

Maar nu heb ik door dit loonbeslag de afgelopen maanden regelmatig rekeningen niet kunnen betalen die ondertussen met gerechtskosten vertienvoudigd zijn.

Nu krijg ik melding dat het loonbeslag is afgelopen, en ik een bedrag van maar liefst 5400 euro terug zal vorderen.
Ze hebben dus 5400 euro teveel van mijn loon afgehouden, waardoor ik nu veel rekeningen heb die bij andere deurwaarders ondertussen torenhoog zijn opgelopen.

Kan ik hier iets aan doen om die nieuwe kosten voor die andere rekeningen terug lager te krijgen?

CityBird

#2 , 22 mei 2025 14:38

Dan ben je zelf weer in de fout gegaan. Je wist immers niet dat je dit teveel betaald had en had moeten wachten tot je jouw volledige loon weer had.

Franciscus

#3 , 22 mei 2025 17:42

Had u om te beginnen de indieners van die facturen al in kennis gesteld van het loonbeslag dan hadden die mogelijk al uitstel verleend.
of akkoord gegaan met een tijdelijk gedeeltelijke betaling.
Tracht hen asap te bereiken om nog erger te voorkomen.

Reclame

Jan82
Topic Starter

#4 , 26 mei 2025 15:20

Ik heb dit bij alle facturen die ik niet kon betalen gedaan.
Maar het gerechtsdeurwaarderskantoor dat zich bezig hield met het loonbeslag wou enkel om de 6 maanden kijken of er nog andere schuldeisers waren.
Ik heb meermaals een poging gedaan om hier meer duidelijkheid over te krijgen.

Ik heb tot op heden ook nog steeds niks vernomen van welke schuldeisers er nu in feitte betaald zijn.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”