vroegtijdig stoppen met CSR

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

vroegtijdig stoppen met CSR

#1 , 22 okt 2021 13:26

Allen,

Door oude (gemeenschappelijke) schulden (met mijn ex die verdwenen is...) ben ik in juni 2019 in CSR beland. Had geen duidelijk overzicht van mijn schulden, betaalde ze deels zelf af als er een factuur kwam, maar uiteindelijk, om een zeker einde te krijgen van het "leven met schulden", ben ik in CSR gestapt.
Ik werk voltijds, heb een goed inkomen en de gebleken schuld was toch niet zo groot. Ik kon deze dus effectief volledig afbetalen op 7 jaar.

Na 2.5 jaar CSR waarbij ik mijn schuldbemiddelaar enkel heel af en toe via mail hoor, heb ik er genoeg van. Ik ben ook in de mogelijkheid om alles af te lossen, geld is al overgemaakt op de rubriekrekening van de schuldbemiddelaar en deze heeft alle schuldeisers aangeschreven of ze akkoord gaan dat ze in november uitbetaald worden...Mij lijkt het logisch dat de schuldeisers hier enkel maar baat bij hebben en ik begrijp niet zo goed waarom dit nodig was, tenzij om de procedure nog te rekken...maar soit. Ze hebben één maand de tijd om te protesteren.

Kunnen er redenen zijn waardoor een schuldeiser tegen een vroegtijdige uitbetaling zou zijn? Ik heb zo een schrik dat ik nog jaren aan de CSR vasthang terwijl er momenteel het volledig saldobedrag van de schulden op de rubriekrekening staat en maandelijks nog een 700 à 800 EUR van mijn loon ingehouden wordt.

bedankt,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding