schuld van 14 jaar geleden

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

schuld van 14 jaar geleden

#1 , 10 nov 2020 09:36

Ik moest van de belastingen een teruggave ontvangen.
Nu ineens hebben de belastingen gevonden dat er een schuld was van 14 jaar geleden bij een lening die niet werd afbetaald.
Nu heb ik met die persoon in kwestie gesproken en het is 14 jaar geleden dus in principe zou er handlichting moeten komen en mijn belastingen terugbetaald worden.
Of hebben ze nog recht om dat geld op te vragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 nov 2020 10:08

Kredietovereenkomsten: in principe bedraagt de verjaringstermijn 10 jaar en begint pas te tellen de dag van het verstrijken van de betalingstermijn en de dag van de beëindiging van het krediet , en deze kan al gestuit zijn door de bank.

Ik vrees dat je deze gaat moeten betalen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 nov 2020 12:58

Wanneer heeft de schuldeiser de belastingen ingelicht over deze schuld?
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Reclame

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 nov 2020 22:11

ik denk nog geen maand geleden maar in principe verdwijnen de schulden na 10 jaar of meer of ben ik mis

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 nov 2020 22:39

ik denk nog geen maand geleden maar in principe verdwijnen de schulden na 10 jaar of meer of ben ik mis
De verjaring kan worden gestuit. Bijv. Door een beslag, een dagvaarding voor de rechtbank, de betekening van een vonnis... Dan begint een nieuwe termijn van tien jaar te lopen.
Waarom denkt u nog geen maand geleden?
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 nov 2020 08:02

Ik heb met de beslagene gepraat en zouden na 10 jaar handlichting moeten doen want dat is eigenlijk verlopen en zei zijn gewoon een bureel van schuldvordering.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”