CSR en brandstof

popsomer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

CSR en brandstof

#1 , 04 jun 2020 15:32

Hallo,

Een vraagje : als men onder CSR staat moet men dan zijn brandstof betalen van zijn leefgeld ?
Zelf ben ik +66 % mindervalide en heb een loon van ongeveer 1400 € (bruto) van de CM.
Daarvan moet ik maandelijks een persoonlijke lening afkorten ten bedrage van 290 €... (wegens fraude op het internet !)
Nu krijg ik wekelijks 125 € leefgeld... Daarvan kan ik echt niet goed leven... (Ik eet maar één maaltijd per dag)
Daarbovenop woon ik in Geluwe en mijn moeder in Diksmuide. Als ik haar éénmaal per week wil bezoeken dan moet ik ook nog eens de brandstof rekenen...
Wat heb ik dan nog over van mijn leefgeld ??? Ik drink voornamelijk kraantjeswater en eet goedkope diepvriesmaaltijden... Ik heb al een zelfmoordpoging achter de rug maar zoals ik nu moet leven is het ook GEEN LEVEN !!! Een mens zou voor minder depressief worden !!!
Daar ik nu in feitelijke scheiding leef heeft het FOD mijn premie van 537 €/maand ingehouden...
Zij zeggen dat mijn inkomen te hoog is (begrijpe wie kan) en dat ik meer zal krijgen van de CM... Inderdaad : ik heb ongeveer 200 € meer aan de CM...
Dat is dan nog een verlies van 337 € !!!

DUS : ik onthoud één ding : als men +66 % mindervalide is en men woont alleen met een bruto-inkomen van 1400 € / maand dan krijgt men zijn FOD-premie niet meer en wil dat dus ook zeggen dat ik plots ONVERKLAARBAAR niet meer invalide ben...

ARM BELGIE !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2020 16:02

Heb je dit al voor gelegd aan je plaatselijk OCMW
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Masty
Berichten: 88

#3 , 07 jun 2020 10:07

Niet echt de juiste manier maar stop dan met csr, ik weet niet of je vastgoed hebt maar huur iets en laat de deurwaarder aanslagen wat hij wil.
Verder kan er op je beperkte inkomen al geen loonbeslag betekend worden.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 jun 2020 11:28

Er zijn mensen die met 90 € per week moeten toekomen, en die dat wel kunnen .
Pas uw uitgavepatroon aan.

Isa2004
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jul 2020 23:03

Ik heb een leefgeld van 150 euro per week voor mij en mijn 3 pubers. Ik betaal hier ook de brandstof van. Ik werk 5 dagen per week en verdien 2500 netto. Dus inderdaad, pas uw uitgaven aan. Mij lukt het prima om hiervan rond te komen. Als je naar de juiste winkels gaat, promoties en afgeplakt eet. Mijn kinderen komen qua eten niets tekort. Wel moet ik veel ‘nee’ zeggen tegen het doen van leuke dingen. Maar hey, wie z’n gat brandt, moet op de blaren zitten. In mijn geval nog 13 jaar.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 04 jul 2020 09:14

Kan je hier eens je grootste uitgaveposten opgeven?

Fons54
Berichten: 445

#7 , 04 jul 2020 10:08

Ik heb een leefgeld van 150 euro per week voor mij en mijn 3 pubers. Ik betaal hier ook de brandstof van. Ik werk 5 dagen per week en verdien 2500 netto. Dus inderdaad, pas uw uitgaven aan. Mij lukt het prima om hiervan rond te komen. Als je naar de juiste winkels gaat, promoties en afgeplakt eet. Mijn kinderen komen qua eten niets tekort. Wel moet ik veel ‘nee’ zeggen tegen het doen van leuke dingen. Maar hey, wie z’n gat brandt, moet op de blaren zitten. In mijn geval nog 13 jaar.
13 jaar???? Ik dacht dat 7 de maximum was.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 jul 2020 11:46


13 jaar???? Ik dacht dat 7 de maximum was.
Ik heb ook iemand persoonlijk gekend 12 jaar

Alle zaken zijn anders, zeer veel nu maar 5 jaar .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Isa2004
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 jul 2020 20:20

Ik heb een eigendom. Op langere termijn gezien was het beter om deze te behouden, dan te verkopen en te gaan huren. Dan was ik in aanmerking gekomen voor kwijtschelding. Huren in de streek waar ik woon en mijn hypothecair krediet aflossen, kost ongeveer evenveel. Maar wel met de restrictie dat ik mijn eigendom mag behouden, maar alles tot op de cent moet afbetalen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”