Voor de rechtbank moeten verschijnen voor achterstallige betalingen maar te ziek zijn op de dag zeld

Ilse Tuybens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Voor de rechtbank moeten verschijnen voor achterstallige betalingen maar te ziek zijn op de dag zeld

#1 , 11 dec 2019 14:04

Ik moet morgen voor de rechter verschijnen wegens achterstallige betalingen maar ben te ziek om te gaan. Er kan ook niemand anders in mijn plaats gaan wegens geen verlof krijgen op het laatste nippertje . Wat moet ik dan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 11 dec 2019 14:34

U zou u kunnen laten vertegenwoordigen door een advocaat
Mogelijk te laat daarvoor nu ...

Brief vandaag nog op griffie zien te krijgen, waarin u meldt dat u door ziekte (bewijzen !) niet kan komen, en verdaging naar latere datum vragen.

Of toch maar gaan.

Onaangekondigd wegblijven, gaat niet in uw voordeel zijn.
Wordt nagenoeg algemeen negatief ervaren, en dat is voor de rechtbank niet anders.
Levert u waarschijnlijk een veroordeling bij verstek op.
Waarna u in verzet of beroep moet gaan tegen dat vonnis.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2019 14:38

U kan een ziektebriefje aan de rechtbank bezorgen, maar het is lang niet zeker dat de rechtbank daar rekening mee zal houden. Je kan je altijd laten vertegenwoordigen door een advocaat.
De wet voorziet nergens dat de rechtbank rekening moet houden met een ziektebriefje. Als de rechtbank dat zou moeten doen kan ze in bepaalde zaken nooit een uitspraak doen, er zijn mensen die dan altijd wel een ziektebriefje hebben.

Reclame

Ilse Tuybens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 dec 2019 15:12

Zou ik dat ook via mail kunnen doen met een scan van het ziektebriefje? Want een brief ter plaatse krijgen gaat zeker niet lukken

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#5 , 11 dec 2019 20:13

En waarom had dat vandaag niet gekund? U kon perfect een aangetekende zending (laten) doen met hoogdringendheid. Die had nog tijdig terplaatse geweest...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”