Beste
Wie kan mij helpen?
Welke rechten zijn er bij loonbeslag? Houden ze alles af? Ook als je kinderen ten laste hebt?
En bij beslag op inboedel, wat mogen ze NIET meenemen?
Dank je wel alvast
Ooh dank je wel .Als je de hyperlinks opent, vind je het antwoord op je vraag. Ik zal het fragment ter verduidelijking voor jou hier invoegen
Een schuldenaar die vanaf 1 januari 2019 een netto maandelijks vervangingsinkomen van meer dan 1.462 € ontvangt, zal in geval van loonoverdracht of loonbeslag 1.345,20 € (1.462 - 16,80 - 100) behouden: alles wat dit bedrag overschrijdt mag ingehouden worden. Met een kind ten laste, zal hij maximum 1.345,20 € + 70 € = 1.415,20 € behouden
Ik heb deze wel gelezen maar ik lees zoals ik als zei op verschillende sites verschillende dingenBepaalde zaken kunnen niet in beslag genomen worden door een gerechtsdeurwaarder. Zaken die je nodig hebt om normaal te kunnen leven, zoals een bed, tafel en stoelen, een koelkast... mag hij in principe niet in beslag nemen. Ook bijvoorbeeld boeken en schoolmateriaal van kinderen mogen niet in beslag genomen worden.
Als je de hyperlinks had gelezen dan had je dit allemaal kunnen lezen. Dus ook even de moeite doen om een hyperlink te lezen.
Wat bedoel je hiermee@ mava
neen de mensen begrijpen niks van een omhaal van worden, ik ondervind dit op andere fora, zoals men het hier dikwijls op het hart gedrukt heeft kort en bondig antwoord en de mensen weten 10 keer meer dan een rechtsartikel, men leest zo geen ellenlange teksten .