Kennisgeving van overdracht schuldvordering

themojo
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Kennisgeving van overdracht schuldvordering

#1 , 10 okt 2018 19:09

Hallo,

Wij kregen vandaag een brief thuis van Intrum, waarbij er wordt beweerd dat er een onbetaalde factuur van BASE overgedragen werd naar hen. Dit blijkt een factuur te zijn van oktober 2014...! Wij zijn al jaren geen klant meer van BASE en wij hebben nooit meer een herinnering/aanmaning/ingebrekestelling van hen gehad. Wij zijn ervan overtuigd dat er iets niet klopt. Wat kunnen wij hiertegen doen?

Misschien nuttige info: de brief werd niet aangetekend naar ons verstuurd. Het onderwerp van de brief luid "Kennisgeving van overdracht schuldvordering". Datum overdracht: 31/07/2018.

Hopelijk kan iemand hiermee helpen. Alvast bedankt voor jullie advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CasperV
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 okt 2018 10:09

Contacteer intrum eens, Zij zijn gewillig genoeg en trachten echt wel te helpen.
Probeer te achterhalen over welke factuur het gaat en of deze al dan niet betaald werd.
Als er al een overdracht van schuldvordering is aangekondigd wil dit zeggen dat ze 'beslag' gaan leggen op inkomsten van u.
Waarschijnlijk bent u hiermee akkoord gegaan bij het ondertekenen van uw contract bij base.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 okt 2018 10:59

De overdracht van schuldvordering verandert juridisch gezien niets. U moet gewoon aan iemand anders betalen. Je kun nog steeds de schuldvordering betwisten, alsof je de betwisting voert met BASE.
Dus aan Intrum vragen dat zij het bewijs leveren van de schuld.

Reclame

themojo
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 okt 2018 16:46

Bedankt allemaal. Dus gewoon Intrum bellen en vragen dat zij bewijs leveren van de schuld? Er zijn nu wel allemaal intresten en kosten erbovenop gekomen. Moet ik deze dan ook betalen?

Blaatpraat
Berichten: 3782

#5 , 11 okt 2018 22:05

Als die schuld er was, en de kosten stonden duidelijk vermeld in de voorwaarden die je getekend had, dan wel.
In alle andere gevallen niet.
Weet dat een incasso direct die kosten gaat toepassen, ook al hebben ze er in den beginne niet altijd recht op.

Franciscus
Berichten: 38479

#6 , 11 okt 2018 23:23

Eerst bellen naam persoon vragen en opschrijven en dan een Aangetekend Schrijven naar die firma waarin u de bewering betwist en u de bewijzen vraagt van niet betaling.

themojo
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 okt 2018 11:52

Bedankt allemaal. Ik had reeds een mail naar hen gestuurd waarin ik hen aangaf dat ik de bewering betwist en bewijs van betaling zou willen ontvangen. Ik wacht nog op antwoord.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”