dochter wil van hypotheeklenjng af

ingevdw
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

dochter wil van hypotheeklenjng af

#1 , 12 nov 2017 16:25

Mijn dochter en ik hebben een huis gekocht . Zij is voor 1/3 eigenaar ,ik voor 2/ 3. We hebben dit zo moeten doen omdat ik als invalide alleen geen lening kreeg .
De lening loopt 25 jaar . Nu wil ze van de lening af ,want ze krijgt geen andere lening meer .
we wonen nu 1 jaar in het huis en ze heeft 950euro betaald .

Hoeveel zou dit kosten bij de notaris om haar stuk lening te schrappen ?
ik betaal nu alleen de hypotheek .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 nov 2017 16:32

Ga je na 1 jaar nu wel alleen die lening krijgen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2017 17:16

De bank moet wel akkoord hier over gaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

basejumper
Berichten: 4596
Locatie: Diest

#4 , 12 nov 2017 19:07

Beste

Dit lijkt me onmogelijk. De lening werd recent toegekend (1 jaar) met een looptijd van 25 jaar. Uw dochter is mee opgetreden omdat uw inkomen alleen onvoldoende was. Ik neem aan dat er in uw inkomen geen substantiële wijziging kwam. Alsdan zal de bank niet toestaan dat uw dochter geschrapt wordt als mede kredietnemer.
Tegelijk heeft zij inderdaad wel een probleem want het is evident dat bij de aanvraag van een nieuw krediet dit bestaande krediet boven komt. Daardoor zal zij geen bijkomend krediet kunnen krijgen zolang ze als kredietnemer in jullie lening staat.
Hier zijn niet veel oplossingen voor. De enige oplossing om uw dochter een eigen leven te gunnen is uw woning verkopen en het krediet terug te betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

ingevdw
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 nov 2017 15:49

Mijn dochter heeft totaal geen kosten gedaan zoals schuldsaldoverzekering en al de andere kosten , Die heb ik allemaal betaald . Vanaf maart dit jaar heeft ze 950 euro betaald aan hypotheek .
bank en notaris zeggen dat ze er onderuit kan , zeiden ze bij de aankoop .
als het nu zo is , voel ik me wel bedrogen .

De bedoeling was om een spaarpot te hebben voor mijn dochter in vastgoed .

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”